Hul i ikke bærende væg

Hej,

Jeg er rimelig grøn på dette punkt, men vil gerne selv. Så jeg spørger lige helt fra bunden.

Vi har en væg mellem 2 rum, som er 226cm lang, og i denne væg vil jeg gerne lave en åbning til det næste rum, selve åbningen skal være 186cm bred og 206cm høj, så den passer i mål til resten i huset.

Lidt fakta:
- ikke bærende væg
- trækonstruktion med en spunplade og så en gipsplade.
- ene rum med trægulv
- andet med klinker

Det jeg er kommet frem til, er at save et hul med min dyksav på hver side, så jeg kan tage beklædningen af først, og se hvad der gemmer sig, derefter sætte noget spærtræ ind til at forstærke min nye åbning i sider og top, og så skal der vel "bare" karme på og en liste mellem de 2 typer gulv?

Men hvad gør jeg rent praktisk, og hvad er forkert i ovenstående (hvis noget)?

På forhånd tak.

// Mads

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder rigtignok.

Men er gulvene i samme højde i de to rum. F.eks.? Og er der no'en elkabler eller andet der er i farezonen for saven?

Men fint med at fjerne pladerne først - ihvertfald på den ene side af væggen!

Dert er ikke så nemt sætte et langt stykke træ i toppen. Men småstykker imellem de lodrette lægter eller reglar går nok osse an!

Og så må du godt bruger lægter eller reglar til forstærkningen! :o)

Endelig skal du jo lave hullet så det passer i størrelsen. Karmmål, modulmål, hulmål og hvad det nu hedder! :o)
Ja, det er altid sådan et sted man finder en ledninger, som man overhovedet ikke har forventet der, så det er altid godt at åbne den ene side, og lige tjekke inden man skærer så dybt som muligt i reglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis