Dæmpbar + god farvegengivelse: LED? Halogen?

Jeg skal til at indhandle pærer til mine 5 nye lamper i mit nye køkken.

Det er almindelig E27 fatning.
Det er med dæmper


Hvad skal jeg vælge?

LED?
Halogen?
Sparepære?
Glødepære?


Venlig hilsen

Jens

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå! Det var der ikke mange der havde en mening om. Efter at have kigget lidt rundt, tror jeg nu, at jeg hælder mest til halogen.

Er der forskel på de forskellige fabrikater? Det skal helst være de små kronepærer men med den store E27 fatning. Dem kan man tilsyneladende ikke få så mange steder.

Venlig hilsen

Jens

Hej Jens

Beklager det manglende svar...

Men med GU10 LED spots kan du få den samme lyskvalitet som halogen, men du spare over 85% af elregningen i forhold til halogenpærer...

Et godt råd er altid at kigge efter Ra værdien, hvis du ønsker en halogenlys kvalitet skal du have den over Ra95, ellers er lyset ikke godt til køkken...

Men der er ikke så mange gode E27 LED pærer på marked med en så høj Ra i øjeblikket, som også kan dæmpes godt...

Mvh.
Mike, http://www.prolys.dk

Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Prolys

Tak for dit svar. Jeg har valgt GU10 LED spot i badeværelserne og inde i den murede niche med komfur og emfang. Jeg synes de giver et fint lys.

Pendlerne er dog med E27 fatning og jeg vil gerne have belyst pendlernes skærm da de er af porcelæn (semitransperant). Jeg synes ikke jeg har fundet nogle egnede LED-pærer som du også selv skriver.


Venlig hilsen

Jens

Hej Jens

Den best egnet LED pærer til dit formål vil være en Luxinia 850Lm dæmpbar LED pærer med Ra+90:
http://www.prolys.dk/led/619/led-paere-aegte-60-watt-erstatning-2700k-850lm-ra90-detail
(Nr. 03034)

Hvis de monteres med 2 eller flere Dæmpbare Sunflux GU10D 5W, kan du få perfekt flimmerfri dæmpning på dem, men da du allerede har valgt at montere nogle andre GU10 LED pærer har du desværre ikke den mulighed for den flotte dæmpning og lys...

Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Alt efter de gu10 han allerede har valgt, kan det jo være han er heldig at de kan fungere på samme dæmper. så frem han kan leve med de er på samme tænding, og dæmpes ens/samtidig.
Hvilken GU10 pære har du valgt?
Annonce
Hej Illisher

Kan være, men ikke særligt sandsynligt.
Mit forslag bygger på at jeg har lavet en del test af kombinationer af LED pærer, og med disse to typer fandt jeg at du fik den absolutte bedste dæmpning på begge typer…

Ved forsøg på dæmpning af to E27 LED pærer alene, fandt jeg en betydelig dårlig dæmpning end ved kombinationen af dem begge.

Ved dæmpning af Sunflux GU10 HALO alene fandt jeg heller ikke noget problem.

Så derfor mit forslag med at kombiner disse to pærer…


Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Hej Jens

Jeg synes du skulle tage et kig inde på hjemmesiden, www.diodepære.dk - de har et stort udvalg af både diode -og LED pærer, hvilket jeg tror ville være det klogeste valg til dit køkken.

Vh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis