Udluftning komfur

Har netop købt et brugt komfur på DBA, et Smeg CIE66MFDK (mener jeg). Det er sat på plads i hullet men ikke skubbet helt inf og fuget endnu, så der er lige 5mm luft ind mod væggen. Vi har dog haft det i brug og ser nu at der stiger meget fugt op på væggen bagved, igennem den ufugede sprække, faktisk så det driver. Er det normalt at et komfur udlufter bagpå om bag ved køkkenskabe m.v. og at der ikke er nogen udluftningsrist el.lign til at føre det væk?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan downloade enn brugervejledning her
http://brugermanualer.com/brugsanvisning-brugervejledning-betjeningsvejledning/SMEG/CIE66MFDK-_L

 

OK, men du må kunne mærke om der er blæser, der sender luft bagud. Sidder der ikke en ventilation lige over lågen? For der mangler vel ikke noget på bagklædningen, så varmluftovnens blæser presser luften bagud

 

Nej det virker umiddelbart ikke som om der direkte blæses luft bagud, men jeg må konstatere at der ved brug af ovnen sendes en masse fugt ud bagtil. Der sidder en masse udluftningkanaler bagpå og ned bagers i opbevaringsskuffen, men hvordan de virker kan jeg ikke helt gennenskue. En varmluftsovn hverken puster eller suger vel væk fra ovnen, den cirkulerer vel bare, eller huh?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis