Kärcher wd2250 til træ støv ?

Hej forum Jeg har en overfræser og en kap / gerringssav, som jeg godt kunne tænke mig udsugning på, til hobby brug. Ville jeg kunne bruge kärcher wd 2250 til det ? Altså ville den kunne tåle det ? http://www.harald-nyborg.dk/p6177/vaad-toerstoevsuger-wd-2250

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tja der står jo den kan klare fint støv med isat pose, men vil gætte på at det i sidste ende bliver ret dyrt i poser
hvis du gir 500 mere kan du få en spånsuger http://www.harald-nyborg.dk/p6336/scheppach-spaansuger-ha1000
som kan holde til det

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hmm det kunne være den var værd at overveje. Det er ikke ret tit jeg kommer til at bruge den, men kan da godt se, at filterposen måske bliver hurtigt fyldt op.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

For at slippe for at støvsugeren bliver fyldt for hurtigt, kan du overveje at investere i en cyklon.
På den måde er det kun det helt fine støv der ryger i posen, det grove bliver sorteret fra i en spand. Jeg har selv monteret denne på min Festool støvsuger. Den har tidligere kunnet fås i Stark, men jeg købte min i Tyskland.
Nu kan jeg se, at der ikke er udtag til elværktøj på støvsugeren. Jeg ville nok vælge en model der havde mulighed for dette, så du slipper for at skulle tænde og slukke for støvsugeren 

Med venlig hilsen

Anders

Smart :-)
Nej har den ikke, men har tænkt mig at benytte en el-sparre skinne

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Vil lige følge op på min tråd

Endte med at købe den spånsuger fra scheppach.
Og udmidlbart virker den rigtig fint. Dog er der to ting, jeg skal have fundet løsninger på.
1. Den medføgende slage, er ret stor/kraftig/stiv, så sammen med min kap gerringssav eller andre mindre el værktøjer virker den ikke ordentligt, jeg tænker at finde en mindre og mere fleksibel slage og lave en overgangsstuds mellem den originale tykke og den nye.

2. Jeg savner funktionen, at spånsugeren selv starter, når jeg starter min sav. Det skal jeg have fundet en løsning på også. Desværre duer det ikke med en alm. El spareskinne, da de ikke kan trække så mange watt.

Gode råd er velkomne :-)

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Annonce
Du sætter bare en kontaktor mellem din spareskinne og spånsugeren:

http://www.greenline.dk/Tavlemateriel-9/Relaeer-og-kontaktore-226/4-polet-minikontaktor-7125

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Problemet er, at det er "Master" stikket som kun kan tåle 500 watt, og min kap/gerringssav er på 1500 watt, men da der skal en belastning på dette stik, for at tænde de resterende ville jeg ikke rigtigt kunne bruge et relæ. Jeg ville kunne bruge det på "slave" udtagende hvis de ikke kan trække nok.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis