Hvilken omformer passer til dette stik?

Dette stik er til at oplade nogle batterier til en fjernstyret bil, men har godt nok svært ved at få den ind i kontakten i væggen. Hvilken omformer skal jeg have fat i?


LIFT-EAT-REST-REPEAT

Dette stik er til at oplade nogle batterier til en... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Altså, det her er hvad der står. Hvad er det så jeg skal bruge.

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Det stik du skal bruge hedder et US/JPN/China til EU adaptor, og ser sådan her ud.

http://www.allcam.biz/catalog/images/us_eu_adapter.jpg?osCsid=50af1f83bff013be98dcf8b51d7c0f45

Burde være til at finde hos dit lokale el center.
Okidoki, mange tak...

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Jeg har et ligende problem. Jeg skal lade et Ni-Cd AA700mAh 4.8V batteri med en ligende oplader, men bag på på min oplader står der Input: AC 110V 60 Hz, Output: DC 4.8V 250mA.
Kan jeg købe en converter eller en anden oplader? og i så fald hvor?

Annonce
Ja, så skal du bruge en stepdown fra 220 til 110 c.

Men er nok billigere at købe en anden lader.
stortset alle hobby forretninger vil du kunne finde en i, samt elektronik forretninger.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af LKT på 01 okt 2012 14:07
Jeg har et ligende problem. Jeg skal lade et Ni-Cd AA700mAh 4.8V batteri med en ligende oplader, men bag på på min oplader står der Input: AC 110V 60 Hz, Output: DC 4.8V 250mA.
Kan jeg købe en converter eller en anden oplader? og i så fald hvor?


Om det er 4,8v eller 5 gør i dette tilfælde nok ikke den store forskel, så jeg fille finde en gammel mobil lader, de fleste modeller står til 5vdc ud, men giver somregel lidt mindre. Fx har jeg en gammel Nokia lader på 5vdc og 550mA. det gør ikke noget at den kan lev. flere mA end du skal bruge, bare den ikke er på mindre... Så er det bare at klippe stikket af mobilladeren, og på med et nyt stik. De koster ikke mange basse-øre, og kan købes/bestilles gennem stort set alle elektrikere.

______

 MVH AL

tak for den hurtige respons. Jeg har købt en omformer hos Brincks elektronik på fredensborggade til 109 kr. en butik som kan anbefales til andre som mangler dimser og dutter...
109 kroner??? Følger der to flasker rødvin med?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis