Kan jeg få noget som helst ud af den her?

Jeg har fået tilbudt en fiskekutter MEGET billigt.
Ved ikke ret meget om den udover at den hedder Calypso, vejer ca. 36 tons og er ca. 13 meter lang.

Nogen ide om hvad en havneplads (et billigt sted) til sådan en ville koste?

Hvilket førerbevis skal man have for at måtte sejle den?

Der er nogle billeder her:
http://s1170.photobucket.com/albums/r528/borsthansen/

Som det kan ses er den i ikke særlig god forfatning.
I givet fald vil jeg benytte den som en slags sejlende sommerhus og til fritidsfiskeri med stang.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Jeg har fået tilbudt en fiskekutter MEGET billigt.... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hold dig langt væk!!!!! Det er et koloenormt projekt og umidelbart (undskyld) lyder det ikke som om du ved hvad du går ind til hvis du vidste det ville du også vide om du sku gi projektet en chance eller ej. Om det vil koste dig 20.000 eller 500.000 er der ingen der kan se før du kommer igang.

Det hedder i øvrigt stadig en jagtskipper 3 el 1 hvis du vil sejle med et skib på over 15 meter ELLER over 20 bruttotonage.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Udslettet 11-04-2008 af DAS OU 7162  CALYPSO  Hjemsted: EBELTOFT  Register: DAS   O. Jeppesens Værft  1941   Frederikssund          BRT 15,83         NRT 8,00  LOA 12,71 Type Motorskib Materiale Eg/bøg Bådtype Ukendt skibstype Anvendelse Fritidsskib .........Der ligger tonsvis af tilsvarende skrot i hjørnerne af danske havne.. Og det er sikkert formålsløst at prøve at rede den

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Så kom det præcise ord: SKROT
Og jeg tror altså ikke du får renoveret 15 tons skrotskib fra 1941 for 500.000,-

Venlig hilsen
Knud
  er pensioneret bådebygger og vil gerne  se på vraget hvis vi kan mødes ved skibet torsdag
eftermiddag,men ring til mig.26673402.

tveskæg

 

Skrevet af Dr_Lyn på 10 jan 2013 12:29
det korte svar var nej

http://www.maritimedanmark.dk/?Id=17138

Det virker som om det er ovre med den!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Den blev solgt til nogle unge sjællandske mænd der ville "Sætte en påhængsmotor på og sejle den østover!".
Det blev så heldigvis ikke til noget.
Ham der havde købt den i første omgang var bare taknemmelig for at slippe af med den ;-)

 Aldrig gå ned på udstyr!

Tro mig Andreas, det er du ikke😉
Så vidt jeg husker sank den igen ca. 14 dage senere og blev siden hævet og skåret i stykker.
Hvor regningen endte ved jeg ikke.

 Aldrig gå ned på udstyr!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis