motor som køre i position ved strøm ??

hej alle LDSér

Jeg leder efter en motor som der ved strøm køre automatisk i position ud og ved strømafbrydelse og strøm igen køre retur.

jeg ved ikke helt hvordan en viskermotor fungere, om den gør sådan? jeg har en aktuator liggende faktisk 2 stk men de køre ikke bare ved at de for strøm der skal man trykke på en knap . Man kunne nok lave dem om i styringsboksen men det har jeg overhoved ikke forstand på at gøre.  

nogle der kan hjælpe?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes aktuatore, der når de tilslutte 12 volt jævnstrøm, køre ud til yder position, og stoppe, selv om der stadig er strøm på.
Når man så polvender, køre den retur, og bliver der.
Der er nogle printbaner, og dioder der laver trixet.

Nu findes der forskellige former for viskemotore
Men den gammeldags type, med stangtræk til 2 viskere, stopper akslen for hver o/m når styrestrømmen afbrydes. (den har også en konstant spænding tilsluttet (når der er "tænding på ) og en kontatflade sørger så sørger for den køre "sin omgang" færdig)

mvh jens

Ps.
Hvis du vil røbe hvad du skal bruge det til, vil du givetvis få nogle mere brugbare svar.
okay jens det er til min hønselem så jeg lige nu skal gå og hive i en snor hver morgen og aften istedet for vil jeg så montere en motor og en timer . jeg ved godt der er skrevet nogle andre indlæg om noget af det samme men er stadog ikke rigtig blevet klog på det. ved også man kan købe en automatisk hønselem til ca 1500 men det vil jeg ikke give.

håber du kan svare mere specifikt nu ?
Du skal lave endestop med nogle mikroswitche, kombineret med to dioder (effektdioder, der kan holde til s trømmen). Når du så sætter strøm på kører den til endestop, når du vender strømmen kører den den anden vej til det andet endestop. Dette kan du så styre enten simpelt med en dobbelt omskifterkontakt, eller med et dobbelt omskifterrelæ via et ur eller andet.

mvh

BS

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Bare lige et (måske dumt) spørgsmål, kan du være sikker på at hønsene er inde når lemmen lukker?

Mvh
Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis