Varmeflytter slår fra??

Hej, vores varmeflytter slår hele tiden fra. Den kører fint i 5min og så blæser den ikk mere efter det. Den brummer bare. Der sidder en regulator til spænding, som står helt nede på 1/4 og den skår stadig fra

Efter den er slået fra, så kan keg vente nogle timer og så kan den 5min igen inden den slår fra...

Hilsen Lars Jørgensen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu fik jeg den så i gang igen i et lille minut kun. Jeg synes den piber lidt. Det kunne tyde på et dårligt leje, ikk? Men den blæste ikk selvom den gik lidt i gang...

Hilsen Lars Jørgensen
Efter at have siddet og kigget lidt på på priser (min er fra Lindap), så tænkte jeg, at den nok alligevel skulle skiftes, så jeg kunne ligeså godt splitte den ad og se, om jeg kunne finde en fejl. Det fandt jeg så. Det ene kugleleje var røget og der sad lidt rust på akslen. Rustet er fjernet og 2 nye kuglelejer bestilt i England til 120kr inkl fragt. Så håber jeg på, at den kører som smurt, når de nye lejer kommer i.

Apropos smurt, skal jeg give akslen ved lejerne silikonebaseret fedt, så det ikk tørrer ud eller bare noget normalt fedt?

Hilsen Lars Jørgensen
nej du skal bare pille de gamle lejer af og sætte de nye på. grunden til akslen ruster er at det er ubehandlet, og det betyder ikke noget, men hvis du sliber det af og gir den et tyndt lag fedt skader det ikke.
nej du skal bare pille de gamle lejer af og sætte de nye på. grunden til akslen ruster er at det er ubehandlet, og det betyder ikke noget, men hvis du sliber det af og gir den et tyndt lag fedt skader det ikke.
Takker

Hilsen Lars Jørgensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis