Vvs entreprisen

Hej alle

Har lige fået tilbud på vvs arbejde i et nyt hus. Hus er 138 kvm, 2 bad,2 toileter,køkken og bryggers.
Synes bare det er sgu mange penge især gulvvarmeanlæg og vand instalation.... hvad synes I?? nogle efaringer?   Hvor meget må man lave selv? tænker på on man selv må ligge slanger til gulvvarme/vand?



Instalation af vand i køkken,bryggers,bad ( jeg moterer selv toileter og batterier)

pris 26650 ink moms.

Gulvvarme anlæg:

Gulvvarme anlaeg:
Levering og montering af gulvvarme
1 stk. Gulvvarme indeholder bundmodul fordeler til 20mm pex-rçzir
1 stk. Pumpeshunt for guivvarme
1 stk. Levering af styring samt rumfqiler for gulvvarme til alle rum.
Alt fittings for gulvvarme-anlaegget er indeholdt i tilbuddet

Gulvvarme. inklusiv Moms. 68.980.00 kr.

Gasfyr med varmtvandsbeholder:
1 stk. Bosch euro pur kondenserende tyge zsb 14-3 Energimaerlœ A.
1 stk. Bosch 100 I varmtvandsbeholcler.
1 stk. Bosch Aftraeki g|.Skorsten. ( der er et plastik - reir ví  op i gennem skorstenen).
1 stk. kondens 
Afmontering af gl. gaskedel samt bortskaffelse af det.
Alle reir for arbejdets udfeirelse.
Alt klar til brug, opstartet og indreguleret
4  garanti Inklusiv moms. 38.500.00 kr.
1 stk. klimastyring Inklusiv moms. 1.965.00 kr.



8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rent principielt så undrer jeg mig over at du kun fokuserer på prisen. Og f.eks. ikke på den meget beskedne specifikation af ydelsen. (Ikke engang antallet af tapsteder er angivet)
Kender du overhovedet ikke den pågældende VVS-mester?
For hvis du ikke gør skal/bør du jo for det allerførste indhente mindst endnu et tilbud og gerne 2. På arbejdet!

Dernæst bør/du indhente referencer og evt. snakke med et par af hans andre kunder!
For det er jo langt vigtigere at vide om den VVS-er du lukker ind i dit projekt er en bandit eller et seriøst firma! End om prisen er et par 1000 højere eller lavere!
Hvad dækker "Levering og montering af gulvvarme" over? Hvor mange rum? Jeg er ved at bygge hus om og alene vvs-installationerne fylder 2 A4-sider i udbudsmaterialet hvor det er specificeret hvordan det hele skal laves

PS: Så længe du har centralvarme (gas, olie, fastbrændsel/solvarme osv.) så må du lave al dit varmearbejde selv. Brugsvand må du ikke rode med ifølge reglerne.

Her er specifikationer på vand arbejde....og nej jeg fokusere ikke på et par tusinde kr. men på den anden side er der heller ikke noget grund til at betale overpris. Undrer mig bare over at gulvarme instalation kan koste næsten 70000 kr når man kigger på priser på selve materiale.
Er i gang med at får flere tilbud :-)

Installation af vand i  :
Leverin_g og montering af vandinstallation:

2 saet. Vandinstallation med 16mm Alu-pex til kçökken/Bryggers med dâser i vaeggen.
2 saet. Aflszib til kçzikkenvask.
1 saet. Vandìnstallation for vaske maskìne.
Alle reir samt fittings for montering af vand er ìndeholdt i tilbuddet.

Installation nä vand i det store /lille Badevaerelsez
Leverin_g og montering af vandinstallatíonz
2 saet. Vandìnstallation i badevaerelse med 16mm Alu-pex med dâser i vaeggen.
2 stk. 
2 saet.   (kun til Hândvask)
Alle  samt fittings for montering af vand og smâ  er indeholdt i tilbuddet.
Udedgrs haner:
2 stk. frostfri vandhaner. Vandinstallation inklusiv Moms. 26.650.00 kr.

....Pilehave ... tja det er godt spøgelsmål :-) går ud fra at det er alt men nu når du siger at din tilbud er på 2 a4 sider er jeg lidt bange for at det ikke er alt alligeved :-)

Dvs. at alt det gulvvarme arbejde som er i tilbud må jeg i principet selv udføre også "bare" betale for instalation og tilslutning af gasfyr?
Skrevet af nerko på 14 sep 2012 12:52
....Pilehave ... tja det er godt spøgelsmål :-) går ud fra at det er alt men nu når du siger at din tilbud er på 2 a4 sider er jeg lidt bange for at det ikke er alt alligeved :-)

Dvs. at alt det gulvvarme arbejde som er i tilbud må jeg i principet selv udføre også "bare" betale for instalation og tilslutning af gasfyr?
Det skulle der ikke være noget i vejen for. Havde det været fjernvarme kunne selskabet have stillet krav om at det var VVS-arbejde fordi du kan køre med direkte varme på, en evt. skade vil derfor kunne blive ganske omfattende og koste både dig og selskabet mange ærgrelser.
Annonce
Syntes prisen på gulvvarmen måske virker lidt dyr, men så virker prisen for fyret da ikke skræmmende.

Kender en blikkenslager i Slagelse, hvis ikke du finder priserne du får rimelige, han kan sikkert give dit en god pris på arbejdet hvis det skal udføres i Slagelse.
Hej Koludabyg

Det skader ikke at få flere tilbud :-) så han må gerne kontakte mig hvis det er... Hysprojekt er i øvrigt et hvad skal man sige, ikke helt gøre det selv projekt men er interesseret i at lave mest muligt selv, et stor medbyg kan man sige :-)
Det er han sikkert også med på, han plejer ikke at have problemer med medbyg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis