Når gulvet er tyndt som papir

Hej alle.
Er nylig husejer og derved også ny på siden.
1. Gør det selv ? Jeg gør men kun med vejledning. Noget med for mange tommelfingre.
2. Søger råd ? I en hver form !
3. Et problem ? Jo tak, se neden for

Vi har altså lige købt vores første hus, for at opdage at det oprindelige gulv (1954) er slebet tyndt som papir så det gynger når man går.
"Jeg flår det da bare op og ligger et nyt" tænkte jeg, indtil at der var en der sagde at hvis jeg kastede mig ud i det skal gulvet "løftes" til moderne standart, og det koster kassen !!

Er det rigtigt ?? Er det smartere at lade det gamle gulv ligge og bare ligge et oven på hvis ikke man har de store penge til en ordenlig udgift lige nu ?

Venligst Tem 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde det måske, men omvendt - hvad ingen, har ingen ondt af.... med mindre der er gulvvarme under. Når det er sagt har du ikke fortalt os hvad der er under dit (går jeg ud)trægulv. krybekælder eller....
Jae.
Det er nu ikke rigtigt at gulvet nødvendigvis skal "løftes til standard" Fordi det ikke er særlig økonomisk at efterisolerer et gulv. Hvis derte r det der tænkes på!

Men inden vi kommer alt for langt så må du hellere forklare hvordan det gamle gulv er opbygget! Osv.

Krybekælder eller kælder, bjælkelag eller betondæk, gulvvarme eller ej, nyt bræddegulv eller hva' :o)
Jeg takker for Jeres respons.
Igen er "hus" ikke mit know how.. men..
Der er en krybekælder, men jeg har ikke åbnet gulvet endnu og ved ikke hvad der er neden under. Ja det er plankegulv og jeg havde tænkt at ligge noget nye bræddegulv direkte oven på (når jeg skriver jeg mener jeg nogen -familie eller venner der ved noget- der hjælper med at guide med gulvlægningen). Der er ikke gulvvarme.

Iøvrigt, så står der intet i tilstandsrapporten om at gulvet er slebet til sidste kant, der er kun omtalt et "læst" bræt. Kan jeg hente noget her hos ejerskifteforsikringen ?
Ejerskifteforsikringen vil måske afvise med at det er forventeligt med overordentligt nedhøvlede gulve. (Som rent faktisk burde hedde nedslebne). Men hvor tynde de egentlig må være vides ikke. Du kan jo prøve at høre hvad de siger!

Hvis der ingen varmeisioleringsmaterialer er i gulvet - er det på høje tid at der kommer nogle.
Og hvis der kan laves en sikker og tilstrækkelig efterisolering af gulvet er det det nemmeste og billigste!
Alternativet hedder nyt terrændæk med hele svineriet - og så hedder det; "gulvet "løftes" til moderne standart, og det koster kassen !!"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis