Revne i højtaler"membran?"

Hejsa

Jeg har et problem med mine højtaler bagved i bilen. Dengang de blev monteret var der en revne i den ene højtalermembran (skyldes en skruetrækker der lige smuttede). Men dengang kunne det ikke høres at der var sket noget med højtaleren, nu er man så begyndt at kunne høre membranen "rasle" / sidde løs, eller hvordan jeg skal forklare det. Revnen er ikke specielt lang, revnen er blevet meget lidt større, det er derfor den kan høres nu

Men er der en måde at fikse den på, da jeg helst ikke vil smide dem ud da de spiller utrolig godt. Og budgettet er heller ikke til nogen nye højtaler lige pt. så vil hellere vente med at købe nogen ordentlige når der er penge nok til det.

Men jeg har læst at man burde kunne bruge noget neglelak til at putte ovenpå revnen? Jeg overvejer selv at tage noget klar neglelak og derefter superlim på "ydrer-siden" og lidt på nede fra også - Måske en MEGET lille tynd slat rudelim på bagsiden, da rudelim jo er lidt mere "elastisk" Er der evt. nogen der har nogen gode fif?

OBS: Jeg er ikke særlig klog indenfor alt det med højtaler, så jeg ved ikke engang om det hedder en højtalermembran.

http://www.productwiki.com/upload/images/infinity_kappa_perfect_6_1.jpg

Men den jeg mener er det sølv farvede rundt i siderne hehe

Med venlig hilsen

:-D
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den ene ting er gaffatape som en nødløsning eller skal du have fat i noget latex. det kan købes i hobbybutikker - det samme som man bruger til at lave støbeforme til gipsfigurer med.. og så samle revnen og smører det latex på... og at lade det tørre og give den flere lag.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Okay.

Klaus: Det er i pappet revnen er

:-D
Membranen kan godt lappes ja, med feks. neglelak som du har læst på nettet, det er kun kantophænget som ikke sådan lige kan lappes.

Det er jo sådan set bare et stykke pap som skal limes sammen igen, og laves bedst fra begge sider.
Før i tiden brugte man solution til at lappe kanter med. Altså sådan noget fra cykellappegrej.
Pga elasticiteten.
Tilsvarende latex, som andre foreslår.

Meen, Koluda, ville du ikke mene. en solid gang fugeskum skulle gøre tricket?
Annonce
vile

Så lige tråden, så ku' ikke lade være.

Du spøger !!

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Du ku også skille højttaleren ad og hive membranen ud. HIFI centre har løse tragte

 

Silicone fugemasse kan bruges, smør et tyndt lag på beggesider.
Meen, Koluda, ville du ikke mene. en solid gang fugeskum skulle gøre tricket?


He he, nej fugeskum er måske godt til mange ting, men dette er vist ikke en af det.

Silikone kunne også bruges ja.
Rene, ku man ikke fylde hele højttaleren op med fugeskum og så,udhule til "bedste" lyd? Så ercder da ro på bagsædet

 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også