udskiftning af radiatorer i kælder

Jeg skal skifte 2 radiatorer i kælderen. I samme ombæring har jeg tænkt mig at flytte dem over under kældervinduerne(modsatte side) så det bliver mere effektive. Da der jo allerede er trukket rør derned skal de bare drejes og løbe hen over loftet i den ene side af rummet.
Nu kommer mit spørgsmål så. Når jeg så skal sætte dem op hvordan skal jeg så placere rørene? De kommer ned i hjørnet af rummet. Radiatorer er henholdsvis 1,2m og 2m og bliver placeret med 3m mellemrum. Begge 60 i højden. Hvad er smartest. At lade rørene løbe i loftet og gå ned til hver enkelt radiator eller lade rørene løbe ned i hjørnet og løbe langs gulvet? Der er også rør til returvand.
Jeg har fået tilbud på dette og synes godt nok at det er ret pebret. Kan slet ikke forstå det skal være så dyrt. Det billigste lyder på1175inkl moms hvor jeg selv levere radiatorer og termostater.
Glæder mig til at høre jeres svar og ideer.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok seriekoble radiatorerne og spare den en termostat..den kommer så til at fungere som en stor radiator..

Elektronikteknikeren
Ville du så seriekoble med rørene langs gulvet eller langs loftet?
¦___¦¦¦¦¦¦¦¦====¦¦¦¦¦¦¦¦____¦

Ind fra loftet i den ene, ud til loftet fra den anden..

Elektronikteknikeren
Så hvis den, der sidder først på strengen, udnytter det varme vand godt/giver god afkøling, fødes nummer to med lunkent vand?
Det kommer selvfølgelig også an på vandets strømningshastighed.
Nej, for både øverste og nederste udtag på radiator nr 1 er ført videre til nr 2.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis