Hulmursisolering?

Halløjsa!

Jeg overvejer at hulmursisolere mit hus. Hvis det altså kan lade sig gøre  Hytten er et byhus i tre etager plus kælder og er fra 1886. Fundamentet består består af almindelige mursten, der står i jorden i et område med højt grundvandsspejl.

Hvor stor er sandsynligheden for, at der er en hulmur, man kan proppe isolering i?

Hvilket materiale vil være godt? Jeg har læst lidt om papiruld og tænker, at det i hvert fald er en skidt løsning i et hus, hvor der sikkert trækker fugt op i murene. Jeg har også fundet noget, der hedder Iso Arctic, nogen der har erfaringer eller holdninger til det?

Og hvis I lige kender til nogle tilskudsordninger, så vil jeg også meget gerne høre om dem!

mvh. tina
Halløjsa! Jeg overvejer at hulmursisolere mit... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og jeg vil så advare mod at bruge 3byggetilbud som altid, men at man vælger en lokal håndværker i stedet for at få tilbud af totalt ukendte håndværkere.
Hvis man alligevel ikke kender nogen af de lokale i forvejen, kan det vel strengt taget være ligemeget eller hvordan?

Jeg havde et firma ude, som borede et hul i min mur for at se, om der var hulmur. Det var der så ikke. Bagefter kiggede han så på murens tykkelse, og det viste sig, at den var "to mursten bred" og at der altså ikke var plads til hulmur. (Jeg undrer mig over, at det så var nødvendigt at bore). Så satte han sig ind i bilen, og jeg spurgte, om han ikke havde planer om at lappe hullet. Det havde han sådan set ikke (tænk, den slags troede jeg helt naivt var en selvfølge), men han ville sende en mand, når de alligevel var i nærheden. Hvilket de så ikke har været endnu, og det er næsten en måned siden, så jeg kommer vel til at lappe det selv, når der bliver lidt tørvejr.

Så jeg tror altså, at det er ret lige meget, om firmaet er lokalt eller hvor det kommer fra, når man ikke kender dem, skal man være hamrende dygtig til at forudse, hvad der skal aftales :-)

mvh. tina
Ligemeget er det naturligvis ikke.

For det første kommer du jo ikke til at kende de lokale håndværkere - hvis du ikke bruger dem!

Dernæst er der jo den mulighed med lokale håndværkere at du osse kan træffe dem i andre sammenhænge - i skolebestyrelsen eller fodboldklubben eller værtshuset! Og generelt er det jo sådan at folk man kender har man nemmere ved at snakke med - osse om hvorfor de ikke får lukket det hul i muren!

En lokal håndværker vil ikke i så høj grad som en "udenbys" betragte dig som engangskunde.

Endeligt har en lokal håndværksmester et ry eller renomeé at forsvare. For mange sure kunder er ikke godt for forretningen!





SittingBull, en lang række gode pointer der, tak for dem :-)

mvh. tina
byggede man overhoved hulmure i 1886?, ville en god håndværker ikke hurtigt se på tykkelsen om der var hulmur i eller ej?

Håndværker!!!

Han var vel salgskonsulent i et hulmursisoleringsfirma. Inden han blev det var han enten spånpladevender hos Novopan eller holdve'montør hos Nordisk Cryo! 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis