Isolering med flamingo under kolonihavehus

Hej folkens

Jeg har skaffet mig en masse 10 cm flamingobats, men er løbet tør for ideer til hvordan jeg kan montere dem under mit kolonihavehus - nogle forslag?

Når jeg kigger ind under huset sidder der nogle brædder med 15 cm mellemrum som holder vindpap og isolering oppe... tænker at jeg bare kan montere flamingoen direkte ind under brædderne - men hvordan? nogle steder er der kun 30 cm frit...

mvh

Liiif 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som noget af en brandfælde, ved godt der ikke er de store regler omkring et kolonihavehus, men alligevel.

Flamingo bør kun bruges hvor det er indstøbt, eller på anden måde brandisoleret.
Ja tak for kaffe !!!

Satte lige lighteren til en af batsene og det var godt nok ikke meget ild der skulle til at få det til at smelte... hmmm tusind tak for rådet - tror alligevel ikke jeg vil ha dem ind under mit hjem 




Hårde isoleringsbats er derimod lavet til formålet...

Men med kun 30cm luft, er det ikke sådan lige plads til at få dem ophængt.
Hmmm... nu har jeg kigget lidt på nettet og kan ikke rigtigt finde dem du tænker på.

Jeg har vedlagt et foto af undersiden af huset - hvis det hjælper... har du ellers nogle ideer til hvordan jeg bedst isolerer dernede?

Min tese er at der bliver mindre fodkoldt hvis der er bedre isoleret! 
Din tese er helt rigtig!

Men hvilken tese vil du tage i anvendelse når der kun er 30 cm frirum at arbejde i! :o)

Men du kan jo grave en slags grøft eller rende ind under huset. Som du kan ligge i.
(Det har jeg faktisk selv gjort engang fordi jeg havde glemt at indlægge en bjælke i et krybekælderdæk. Men det var dengang maven var som et vaskebræt - og ikke en (øl)vom :o))
Annonce
Ca. 30cm er altså ikke meget plads, specielt ikke til 100mm bats, 150mm skruer med skiver på, så er det kun 15cm til jorden når skrues skal sættes i batsen, selvom man presser dem med hånden gennem isoleringen.
Ha ha - ja det bliver noget med at drikke vand i et par uger inden jeg skal ind under huset 

Og vil muhammed ikke komme til bjerget må bjerget komme til muhammed - så isoleret skal der nok blive... en lille grøft er en meget god ide, og skruer med store skiver på kan jeg også se for mig, men spørgsmålet er bare hvilken type isolering det skal være ?
Det skal være hårde isoleringbats, også kaldet facade og terræn bats.
OK - vil det så være en god ide at omslutter det med vindpap eller er det lige meget?
Det er lige meget, de hårde bats er vindtætte i sig selv nemlig.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis