Facadeisolering, hvilken slags og hvor købes det henne?

Hej
Vi har haft en energi rådgiver ude og fortælle os hvad der vil være flest penge i for os ved at ændre på vores hus energi mæssigt, der er vi kommet frem til facade isolering, vi har et hus muret op i gasbeton og ville alligevel have det pudset op i løbet af de næste par år og da blev vi enige om at sætte isolering imellem, mit spørgsmål er så hvilke batch skal man bruge til sådan noget, jeg har en svoger som kan pudse det op når batchene er sat på væggen så det skulle ikke være noget problem men kunne godt tænke mig nogle links til sider hvor jeg kan købe batch til at sætte op på væggen samt lim og hvad der ellers skal bruges til det, håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Mvh. Brian
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bortset fra at det nok er batts du mener så kan du finde masser af indfo hos Rockwool eller Isover.
Og hvis du er til flamingo så vist også hos Isover og Sundolitt

Og hvis du er lidt cool så starter du med at indhente tilbud hos de autoriserede firmaer. Og stiller dem en masse spørgsmål. Og laver det hele selv - sammen med svoger - til den ½-pris! Måske!
ThermiSol skulle der stå!

Men til gengæld markedsfører hverken Thermisol eller Sundolit isoleringsplader lige til dit formål. Så vidt jeg kan se af deres hjemmeside! :o)
Du kan også se ved STO danmark de sælge isolering, puds og maling. Vi har brugt deres Lotusan maling til vores hus og er fuld tilfreds med det.

 frank

Her lidt om hvordan det kunne laves med Wedi pladerne.

http://www.traelasten.dk/wedi/vejledninger/wedi%20byggeraad/facadeisolering
Annonce
Grisling, kan se at du bor i det sydlige Jylland, så tjek lige seneste Tyske Bauhaus reklame (bauhaus.info), der er en hel side med facadeisolering (mærket Probau, vist nok Bauhaus' eget mærke). Om ikke andet kan man se de enkelte dele der skal bruges.
ja probau er billig man kvaliteten er også efter det, jeg har selv prøvt matrialer fra probau og andre discount mærker fra den anden siden af grænse (fordi jeg bor kun 500 meter fra den dansk-tyske grænse). Men jeg har fundet udaf at billig køb kan blive til dyr køb. Også med probau

 frank

syntes helt sikkert at scalflex systemet er rigtigt godt.

100% klamp

Vi fik glasfiber armering og hjørner her
http://www.nyefacader.dk
Til ca. halv pris af scalflex, Også puds til nettet fik vi noget billigere og har været helt tilfredse
med resultatet.

Mvh
Jeg er lige blevet færdig med at facadeisolere mit hus.
Jeg havde en konsulent ude fra Skalflex, Sto og Weber.
Havde en god snak med dem alle 3.
Jeg endte med at vælge Weber da deres isolering (Therm plus ultra) har en bedre isoleringsværdi end de andres.
Jeg kunne derfor isolere med en mindre tykkelse så jeg var fri for at rykke vinduerne ud.

 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også