Nye B7 tagplader passer ikke på de gamle

Jeg har et tag med sorte B7 tagplader der blev lagt i 2000. De skulle jo være produceret efter skandalen med "smuldre pladerne" Jeg synes nu alligevel de har en tendens til at malingen og kanter skaller af. Er det bare noget man kan forvente af kvaliteten af denne type plader der var dansk produceret?

Nogle af mine plader var revnet/knækkede måske min egen skyld ved oplægningen. Jeg har været ude og købe nogle nye plader jeg jo lige kunne udskifte på en time og så var den skid slået men.... efter pålægningen er samlingen for oven, altså hvor gammel plade overlabber ny plade, ikke helt tæt. der er for meget mellemrum og især mest til højre. Hvor ny plade overlabber gammel plade, altså for neden synes jeg de lægger tæt som eksisterende plader.

I de nye plader er der et nr. med boksteverne "DE" som måskefortæller at de er produceret i tyskland.
Skal man bare regne med en forskellighed mellem 12 års produktion?

Hilsen HP


venlig hilsen

Henning Peter
Jeg har et tag med sorte B7 tagplader der blev... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja-ja Koluda.

Men lad os nu høre historien fra hestens egen mund! .o)
Det blev besluttet sidste år, så de var 14 år gamle, men ja det var tæt på.

Jeg fik alle materialer, resten skulle jeg selv ordne, det blev dog klaret med hjælp fra tømrer venner og familie :-)

Men men, naboen 4 huse væk fik også skiftet hans 12 årige tag på garantien, han kontaktede den samme tømrer der havde lagt det, som kontaktede cembrit, og fortalte at det ikke kunne passe at han skulle skifte et 12 årigt gammelt tag, det endte med at taget blev skiftet på cembrits regning.

så jo koluda, det kan lade sig gøre.


En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Skal lige nævnes at vi købte huset sidste år i oktober, så vi er tilfredse med cembrits måde og være på

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

På den ene side kan man sige at det måske er rimeligt at når man har haft gavn af et tag i 15 år så er det et brugt tag der udskiftes. Og det skal der måske osse betales et eller andet for.
På den anden side er det problematisk at man er nødt til at oplægge et produkt fra samme producent - hvor man måske hat tabt tilliden til såvel produkt som producent.
Endvidere er det osse meget problematisk at man evt. skal betale arbejdsløn. Som, hvis tagdækningen er kompliceret med tagvinduer, skotrender, og andet tagudstyr jo kan være langt større end materialeomkostningen! Måske skal man endda ud og låne penge for at betale for idet hele "taget" af få sig et nyt eternittag.

Fidusen for Cembrit er jo helt åbenlys. Deres omkostninger ved at leverer 140 plader med tilbehør er næppe mere end 4.000 kr. Som betales over reklamekontoen - for fortsat at kunne vise produkterne ude i landskabet!

De 15 års garantier er tæt på værdiløse.
En ordentlig garanti lød på kontant erstatning - evt. med et fradrag fordi taget trods alt har været virket i en 10 -15 år. Med penge i hånden kunne den sagesløse kunde nemlig frit vælge iblandt alle de (andre) tagmaterialer der er til rådighed på markedet.

Konklusion: Garantier på bygningsmaterialer ud over de lovpligtige 5 år er primært til fornøjelse for byggematerialeleverandørene!
Konklusion: Garantier på bygningsmaterialer ud over de lovpligtige 5 år er primært til fornøjelse for byggematerialeleverandørene!


Enig, hvis vi altså snakker produkt garanti, snakker vi total garanti, så er vi ikke enige.
Annonce
Hvordan skal jeg gribe det an når jeg vil reklamere over mit tags tilstand efter 12 år (jeg må jo så have 3 års garanti tilbage) Skriver jeg en mail og vedhæfter billeder som dokumentation? Hedder Dansk Eternit i dag cembrit+

venlig hilsen

Henning Peter
Ja, Dansk Eternit hedder Cembrit, og de sender en konsulent ud og besigtiger taget ved reklamation.
Tak - jeg må se at få sendt en reklamation

venlig hilsen

Henning Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også