Kan næsten ikke få termostatventil til at åbne?

Hej forum Jeg har et problem med et par radiatore i vores hus. Jeg skal næsten skrue op på 5 (max) for at få termostatventilen til at åbne op, og få varme på radiatoren. Jeg har prøvet at motionere ventilen, og skiftet termostaten, uden held. Hvad kan det typisk være der er galt ? Skal jeg prøve at skifte selve ventilen ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor varmt er der i rummet??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Er sikkert fordi den sidder fast, det er splitten der ikke kommer helt ud når du piller følerhovedet af.
Normalt kan et lille bank på splitten løsene den, et par små slag plejer at gøre tricket.

Hjælper det ikke, kan man trække den ud, også skulle der gerne komme gennemgang, og en smule vand gennem hullet, splitten i igen, også virker det normalt.
Er der ordentlig varme på fremløbet?

Med venlig hilsen
ktm

 

Grandonldman > Kan se du kommer fra Tåsinge. Er selv født der, så thumbs up :-)

Jammen temperaturen i rummene er ens, da det er fordi vi skal til og have varme på. F.eks har vi to rum ved siden af hindanden (hvor man skal igennem det ene for at komme ind i det andet) og der åbner den ene radiator allerede ved omkring 2, som mange af de andre også gør, men den anden skal næsten helt op på 5 for at der sker noget.

Hmm man kan forstå det er noget med den radiator ventil, jeg må prøve at skrue dem ud så.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Googlede lige lidt og fandt denne vejlednning
http://www.gammelthus.dk/readarticle.php?article_id=1

Når du nu har prøvet så meget så er det med stor sandsynlighed billed 4 du skal koncentrerer dig om. Keglen i bunden af hullet skal gå let fjedrende ca 5-8mm ud og ind når du pirker den med f.eks en skruetrækker. Husk klud under!!
Annonce
Ud med pakdåsen og rens nålen for kalk. Bræk ventilkeglen løs saml det hele igen. det kan gøres med vand på anlægget. Fyld anlægget med varmt eller behandlet vand. Koldt vand indeholder ofte ret meget kalk

Jesper
Mon ikke problemet er blevet løst siden trådstarter havde problemet. Det er 8 år siden.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis