Klinker på gulv med krybekælder.

Hej GDSér.

Som overskiften lyder -

Jeg har en gang, hvorpå der allerede nu ligger klinke på plader af krydsfiner. Det skal siges, at der er krybekælder under.

Min problemstilling er den, at jeg er overrasket over, at fugerne ikke er flækket, da gulvet jo må give sig i en mindre grad ved belastning?

Da klinkerne er gamle "60ér røde" vil jeg meget gerne have dem skiftet. - Kan dette lade sig gøre, eller skal jeg forvente at fugerne vil revne med tiden?

I så fald havde jeg tænkt mig, at lægge et tyndt lag flydespartel og derefter de nye klinker.

Hvilke materialer er egnet til dette formål, for revner i fuger er det sidste jeg ønsker.

Har I nogle gode råd?

Mvh. Blw.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har det holdt indtil nu, så holder det sikkert også med nye  klinker.
Det kan jo være en bjælkerne ligger tæt, og en kraftig finer, så er det begrænset hvor meget det giver sig.

Så af med de gamle klinker, spartle gulvet plant som du selv skriver, og herefter nye klinker på.

Vælger du alligevel at pille krydsfinerplader op, så ville et nyt undergulv i gulvgips, være en holdbar løsning.
Tak for svaret Koludabyg . Du er en vigtig gut her på siden (;
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også