Tilslutning af Grohe væghængt toilet

Hej alle

Jeg er ved at skulle tilslutte vandet til en Grohe Rapid indbygningscisterne, men er i tvivl om hvordan dette gøres korrekt. Jeg synes ikke at kunne finde hjælp i brugsanvisningen eller noget andet sted på nettet. Det er givetvis ganske simpelt hvis man ved hvordan man gør :-)

Vandtilførslen skal ind via hul i cisternens side, men er der blot tale om at føre vandtilslutningsslangen gennem hullet og påskrue gevindet inde i cisternen? Dette har jeg gjort pt., se evt. billede. 

Jeg synes det virker som der skal monteres et beslag eller noget i siden, således at vandtilslutningsslangen blot påskrues på et gevind på cisternens side? Der medfølger også et plastikbeslag til montering i hullet som jeg ikke anvender når blot jeg fører vandtilslutningsslangen løst gennem hullet og ind i gevindet i cisternen. Da der er tale om en høj model i en smal væginstallation, så kan afbryderventilen som sidder bagved nede ved gulvet heller ikke umiddelbart fra toppen når installationen lukkes, hvilket jo nok ikke er så hensigtsmæssigt.

Mvh. 
Kåre
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Kåre.

Fandt du en løsning? Jeg er selv ved at installere samme og har kigget mig blind på monteringsanvisningen.

Bjarke

Normalt kommer man med et 15 mm pex rør i rør. Det stikkes så ind igennem hullet og spændes på ventilen med passende fittings. Yderrøret skal slutte INDE i cisternen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis