Revne i porebeton - H+H rep lim eller kradse/plade lim?!

Ja, den har jo været oppe og vende 1.000 gange før, men sys det er 50/50 med løsningsforslag...

Jeg har fået en pisse irriterende revne i en porebeton væg, ved godt de er nærmest mulige at undgå fuldstændigt, MEN som den perfektionistiske person jeg er, så skal den bare lave nu - og KORREKT!

De løsninger jeg kan finde er:

1. H+H rep. lim, som sprøjtes ind via forborede huller i revnen.

2. Udkradsning af revnen til en 1,5cm bred fuge, som limes med plade alm. lim (H+H).

Den omtalte revne er ca. 1mm bred, lodret og 1,5m lang...

Nu det helt store spørgsmål - hvad er den bedste og mest holdbare udbedringsmetode af en sådan revne i porebeton...?! DEN SKAL LAVES I MORGEN TIDLIG! BASTA!!

 SELVBYGGER!!!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan også kradse revnel lidt ud, og banke bølgesøm, på tværs af reven, og så spartle.


Det har jeg selv brugt, det var i 1996, og holder stadig.

mvh jens
Dem kender jeg godt!

Man kunne selvfølgelig også bruge H+H rep lim kombineret med bølgesøm...

 SELVBYGGER!!!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Petreababy på 10 sep 2012 20:42
Dem kender jeg godt!

Man kunne selvfølgelig også bruge H+H rep lim kombineret med bølgesøm...

Ja gadvide om jeg ikke også brugte H+H lim, nu var det jo i 1996, så lige hvad lim/spartel der blev brugt, husker jeg ikke.
Men Elementerne, limede jeg da sammen med H+H lim, så jeg er ret sikker på det også blev brugt, til revnen.

mvh jens
H+H element lim og H+H reparations lim på tube, er ikke det samme. Reparationslimen er beregnet til revner. En kombination af rep. lim og bølge søm må være en fin løsning, vil jeg umiddelbart tro...

 SELVBYGGER!!!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også