Nye gulve, hvad kigger man efter?

Jeg har lige haft en forsikrings sag kørende da jeg opdagede at der var for høj luft fugtighed under gulvene. Den har jeg nu til dels vundet. Dvs de betaler genhusning, affugtning og så afskriver de mit nuværende lamel parket med 48 %. Dvs jeg skal selv betale lidt til nyt gulv.

Det drejer sig om 140 Kvm med nyt gulv og de vil nu indhente nogle tilbud. 

Kan I komme med et overslag på hvad de koster, da jeg helst ikke vil snydes? 

Dvs en seperat pris på opbrækning af ca 140 Kvm gulv.

En pris på lægning af 140 kvm gulv.

Derudover skal jeg jo finde noget nyt gulv og havde lidt noget "skibsplank" i tankerne, men hvad skal jeg være opmærksom på med gulv og de forskellige producenter?

Jeg har 2 bør i 5 og 2 års alderen, så skal heller ikke være for sart. Nogen der har lidt input?

På forhånd tak

\René
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kommer det jo an på hvor mange rum det drejer sig om, det er jo hurtigt at lægge 140m2 i et stort rum, men tager jo væsentligt længere tid hvis det er i 5-6 mindre rum, også har gulvet selvfølgelig også en betydning.

Jeg ville kigge efter et gulv i lakeret ask eller bambus, det kan holde til det meste... også 2 og 5 årige børn.
Lyder fornuftigt, vil lige prøve at kigge på det. er producenten ligemeget eller kan du anbefale nogen?

Et andet spørgsmål. De vil have jeg skal betale noget af gulvet selv, selvom jeg undre mig lidt da jeg jo ikke har bedt dem om at pille det op. Mit spørgsmål er så. Sådan et parket gulv som jeg har nu og et massivt gulv som jeg har i værelserne, kan de efter 42 år pilles op og ligges igen hvis de nu ville? Eller ville det gå i stykker?

mvh

\René
Det drejer sig om ca 90 KVM stue, køkken alrum lamel parket, og 4 værelser plus en gang med massive gulve.

mvh

\René
Nu har jeg så haft to tømrer firmaer ude og kigge på det og de kommer snart med en pris, de begge mente dog det ville være en god ide med gulvvarme da jeg fra det nuværende gulv ned til betondæk har 20cm.

Begge henviste til løsningen med rør oven på min nuværende beton da det som sagt drejer sigom 130kvm og dermed vil kræve lidt arbejde.
Den første ville lille dampspærre, strører, isolering imellem 75/100mm og så plader eller forslalningsbrædder oven på, hvor varme fordelingsplader skulle ligge på og så et svømmende gulv derpå.

Den anden forslog at jeg smed 10cm Sundolitt, rionet, stripse 16/18mm gulvvarme slanger på her, rionetnigen for at fordele varme lidt, og så støbe 10cm beton på her med svømmende gulv.

Hvad siger i til den løsnings som alternativ? Er det helt hen i vejret?

Rene
Der er intet. mit gulv pt er opbygget således.
20 cm singles
8 cm beton/klaplag
Mursten lagt på beton gulc, med strøer på, 50 mm isolering mellem her og gulv.

Fra nuværende gulv og til betondæk er 20 cm.

Så min tanke var istedet for at brække 130kvm beton op, at at ligge 100 mm støbt med gulvvarme. Jeg ved godt at 300mm er bedre, men er det andet helt hen i vejret? Tænker bare at brække 130 kvm op, lave støtte til de nuværende vægge osv, er et kæmpe arbejde, og var jo ikke ligefrem planlagt. Jeg er pt igang med lofter og vægge også. :o/

\René
100mm isolering under gulvvarme er NO GO i min verden.

Kan godt være dine 2 tømrer er af anden mening, men jeg ville altså pille det gamle betongulv op, grav ud og rette af med grus, lægge min 300mm isolering, og herefter net,slanger og beton, og afslutningsvis et nyt klinkegulv eller svømmende trægulv.

At udlægge gulvvarme med kun 100mm finder de fleste ud af er en dårligt løsning, og det generelt først op for dem, når varmeforbruget aflæses senere hen.

Ja, er et stort arbejde, men også det værd når det først er lavet.
Ja, 100 mm isolering under gulvvarmeslanger er i underkanten!

Problemet er at det er helt umuligt at få efterisolering og gulvvarme til at hænge sammen - rent økonomisk!

Derfor er det spørgsmålet om hvor meget du vil betale for en bedre komfort!

Fordi der er et kapillar-brydende lag under den eksisterende beton er det muligvis fordelagtigt at udføre et ”terrændæk”/gulv uden betonplade.

(Som nedenstående. Som jeg i øvrigt kun kender fra ”flamingoproducenternes” brochurer)

http://www.sundolitt.dk/sundolitt/teknik/udforelsesteknik/gulv-uden-beton

Jeg fandt denne beregning på 130 kvm. http://www.goenergi.dk/forbruger/haandvaerkerlisten/isolering/efterisolering-af-terraendaek/index_html/specification

Og det er jo ikke meget man spare i forhold til det beløb vil blive endnu mindre hvis jeg så har 100mm under istedet for 50.
Selvfølgelig ville jeg helst have 3-400under men orker det næsten ikke.

Sitting bull, den løsning uden beton har jeg ikke set før, den vil jeg lige lure på. Tak for input.
Hvis man har gulv varme, så anbefalede de tømrer fra forsikringen at jeg valgte parket gulv, er i enige i det?
Hvis man har gulvvarme så er lamel opbyggede gulve at foretrække, da disse arbejder mindst.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis