Diesel eller Benzin

Uha er rigtig meget i tvivl om jeg skal ha Diesel eller Benzin.

Vi skal ha ny brugt bil fra 2008-2010.
Har mest kig på Diesel biler som Opel Corsa 1.7 CDTI 125 & Peugeot 207 1.6 HDI 109 GT
De kører begge lige over 20 på literen.
Har rigtig svært ved at finde tilsvarende biler i Benzin, der kan matche km/l og stadig er lidt sjove at køre rundt i.

Vores daglige kørselsbehov er 50 km ialt for frem og tilbage til arbejdet.
Udover dette vil der også være kortere ture i Kbh. Vil selvfølgelig overveje at tage cyklen på posthuset mm istedet for Diesel bilen.
Men er det et mønster hvortil I vil anbefale Diesel frem for Benzin ?

Problemstillingen er : Kæresten vil have en bil der går langt på literen, basta og jeg vil have en komfortabel og lidt sjov bil som går så langt som muligt på literen.

Skal dog siges at vi har haft kig på en Fiat 500 0.9 TwinAir, men fandt den alligevel en kende for lille (Har ikke prøvetkørt - Kun ud fra billeder)

VIL IKKE STARTE EN KRIG, SØGER BARE GODE RÅD for gider ikke sidde med et partikelfilter der skal skiftes i tide og utide..
Uha er rigtig meget i tvivl om jeg skal ha Diesel... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Splitbus. Der er noget der undrer. I en anden tråd søger du råd om chiptuning af diesel. Og her jamrer du over økonomien. Hvis du chipper er det enten for at køre drengerøv, eller du har en campingvogn på 1300 kg. Du kører også alt for lidt til det kan betale sig. Få kigget på en ny med 7 års garanti

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis