Maling af gulvklinker

Hej

Jeg har en udfordring vedr. gulvet i et vindfang. Gulvet er beklædt med mørkerøde klinker og de passer ikke rigtig ind ift. den planlagte renovering. Jeg vil gerne have gulvet lyst og der er ikke rigtig mulighed for at hakke klinkerne op for at lægge nye.

Der er heller ikke mulighed for at lægge noget ovenpå klinkerne.

Jeg har derfor overvejet at male klinkerne jf. følgende fremgangsmåde:

1) slibe de gamle klinker grundigt
2) fjerne al støv og skidt
3) grunde
4) male med epoxy-maling

Men....jeg er kun en glad amatør, så jeg er kommet i tvivl om dette er den rigtige fremgangsmåde....

Er der nogen der kan komme med indspark til om jeg er helt gal på den eller om der måske findes bedre løsninger for at få et holdbart og pænt gulv???
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er helt klart for epoxymaling, men det er jo også en af de varer jeg sælger.
Epoxymaling giver et stærkt og holdbart gulv, fugerne vil dog stadig ses, såfremt disse ikke fyldes ud.
Alkyd-gulvmaling kan også bruges, men epoxy er noget mere slidstærk.

Start med at vaske med grundrens
Vask efter med vand tilsat 10% eddikesyre
Slib klinkerne grundigt
Fjern slibestøv ved støvsugning og aftørring med fugtige klude
Grund med fortyndet epoxymaling
Færdigmal med ufortyndet eller letfortyndet epoxy.

Læs eventuelt mere her: http://www.maling.nu/maling-med-epoxy.aspx
Efter min mening er det den rigtige fremgangsmåde.

Nu er det ikke fordi jeg vil promovere min egen side (ja ok, det er det måske), men jeg har faktisk skrevet et indlæg om gulvmaling: http://kongenafmaling.dk/gulvmaling/

@Charlotte: Det er en super lækker webshop, du har! Den er meget brugervenlig!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
@Andreas. Tak skal du have, der er også lagt nogle timer i den efterhånden.