Toilet skyl fra 1. sal

Hejsa,

Jeg har et temmelig "træls" problem.

I forbindelse med etablering af en ny 1. sal, har jeg fået lavet et badeværelse, med brus og wc.

Den eksisterende faldstamme fra badeværelset i stueetagen er forlænget op ovenpå og så er der sat en forgrening på til toilettet i stueetagen.

I stueetagen er der en Geberit indbygningscisterne og på 1. sal en Ifø indbygningscisterne. Begge wc skåle er fra Duravit.

I et loftsrum over toilettet på 1. sal sidder der en vacuumventil for at modvirke undertryk.

Mit problem er, at når vi laver bummelum på 1. salen og skyller ud, så kan det komme op i toilettet i stueetagen. Dvs. der ligger "opløst" afføring i bunden af kummen i stueetagen.
Meget meget irriterende problem.

Er der nogen der har en idé til hvad det kan skyldes og hvordan man evt. kan løse det.

Fald og dimensioner på rør skulle være lavet efter forskrifterne af en erfaren vvs-mand.

Vh. Jeppe
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jeppe

Jeg kan se, at dette er en meget gammel tråd. Men fandt du nogensinde en løsning på det? 
Vi har samme problem. Har nogen mon et råd?
Jeg kunne tænke mig at stue-toilettet er tilkoblet faldstammen med et T-stykke. Så kan man jo godt forestille sig at materiale fra 1. Sal kan finde vej den forkerte vej.
Hvìs der derimod var anvendt et Y-stykke ville det ikke kunne ske..

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mon ikke Kermit mente et Y-stykke i stueetage ville forhindre det ?   
Netop.har rettet det. Forbandede auto-korrektur

Annonce
Mange tak for svar! 
Arbejdet og omkostningerne ved at få det lavet, er vel først og fremmest i at komme ind bag væggen og ind til faldstammen og rørføringen? Eller er selve udskiftningen fra T til Y-stykke også dyr og besværlig? 
Altså et T-stykke kan ikke bare en til en skiftes til et Y. Der skal jo nok bruges et par fittings yderligere. 
Når det er sagt er det selvfølgelig meget afhængigt af  hvor besværligt det er at komme ind til rørene.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis