Gips på pudset væg, eller ej?!

Ifm. renovering af vores 1. sal står vi og skal beslutte hvad vi gør med vores eneste ydermur i et værelse.

Muren i gavlen er muret og har så været stykket sammen med puds på murstene og herpå celotex. Der sidder nu kun pudset tilbage og dette er lidt løst flere steder og lyder hult rundt omkring.

Vi har snakket om at opsætte fibergips på pudset med lim/skruer og dermed have en god jævn væg. Men hvad limes der med og hvad med dampspærre? Hvordan fæstnes den bag gipsen hvis det skal limes op og er den nødvendig?

Kan man alternativt filtse/pudse hele væggen op og så bare male denne, evt. opsætte filt? Vi har ikke tidligere (med celotex) oplevet at væggen har været kold...

Vi har en radiator opsat under et vindue på denne væg og denne forhindrer desværre (i mit hoved) at jeg kan forskalle+isolere og så sætte gips derpå, pga. manglende plads bag denne...

Gode råd modtages!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er jo lidt hvor meget arbejde man vil lægge i det, jeg ville ikke smide plader på væggen, uden at efterisolere også, så kan man lige så godt pudse væggen op igen.
Enig med Kaluda.

Og ville slet ikke sætte gips op uden at forskalle bag ved.

Var det ikke en ide at få flyttet din radiator lidt ud, så der kunne isoleres og sættes gips op? Der kan ikke være meget arbejde i at flytte en radiator.

Det ville jeg gøre, og tror jeg du bliver mest glad ved :-)

R. C. Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også