Renovering af køkken og bryggers, forsikring.

Hejsa med jer GDS'er.

super godt forum i har her, har læst rigtig mange gode indlæg herinde med tiden. så nu er det td til at jeg selv laver et.

Som emnet hentyder til er der noget forikring med i det her.

Det handler om at jeg ville lave nyt køkken og i den forbindelse ville lave bryggerset samtidig.

har startet med at banke begge gulve op for at starte på en frisk.

Så kommer problemet i bryggerset!

Ved gulvafløbet som sidder ca 40cm ud for væg er der en alvorlig skade under gulvet. der er et afløbsrør op ad væggen som vaskemaskinen er tilsluttet. Det er så støbt under det gamle gulv og skulle gerne gå ind i gulvafløbet i siden. da jeg så fik brækket op konstaterede jeg så hurtigt at det har været lavet forkert så det meste vand har kunne løbe ind under betongulvet over råbetonen. det har så resulteret i store rådskader i den nederste del af huset trækonstruktion i nærliggende områder og selve faldstammen i gulvafløbet er rådnet over/knækket.

Endvidere er de gamle jern vandrør som også er nedstøbte i så dårlig en stand at de burde skiftes i følge den vvs gut jeg bruger.

huset er fra 1965.

Så er det store spørgsmål! Skal og vil mit forsikringsselvskab dække dette?

Skaden er jo fundet ved et renoveringsprojekt/fornyelse af hus.

Har alle tilvalgsforsikringer.

Mvh Carl

Håber der kommer nogle gode svar fra nogen med erfaring fra samme
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har alle tillæg til din husforsikring, så er du også dækket mod skader på skjulte rør, som er helt almindeligt i en husforsikring.

Det er fuldstændig ligegyldig hvilke omstændigheder, der fører til at du konstaterer problemet, når det ikke er dig selv, der har forårsaget skaden. Til gengæld vil forsikringen kunne give problemer, hvis du ikke kontakter dem når skaden er konstateret, men venter til senere.
ser du det er bestemt et positivt svar du kom med der, det er også det jeg regner med. skaden er konstateret her i weekenden så kan først ringe imorgen.

så er spørgsmålet om man så kan få dækket omkostninger til nyt gulv også og hva der ellers er i det lille projekt for det skulle også være en del af tilvalgsforsikringerne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvorfor ikke blot anmelde skaden?

Men udskiftningen af de gamle vandrør er dit eget problem!
Ja få fat på forsikringen, der er da intet at tabe.

Skulle for et års tid siden, ligge nyt trægulv i et værelse, samt soveværelse, for at få efterisoleret.
kunne jeg  konstatere, at der var en del råd i strøerne.
Jeg kontakede forsikringen (Alka) jeg fik uden vrøvl 15000 kr. til selv at udbedre skaderne.
Jeg var fint tilfreds, jeg havde jo alligevel udskiftet, både strøer og gulvbrædder.

Taksator kom og kikkede da det hele var færdig, og skulle ikke se regninger på noget om helst.
Han var kun intereseret i om jeg havde lavet, extra udluftning i soklen, som vi havde aftalt. der skulle laves.

mvh jens
super, jeg kalder på dem imorgen, har også selv alka.

Sitting bull, hvorfor skulle de ikke dække vandrørene?

min vvs mand siger de er færdige og min forsikring dækker skjulte rør på alle mulige spændende måder. så må forsikringen da kun kunne indvillige i at skifte dem inden jeg støber til igen, så slipper de jo for at brække op om et år når de er helt døde.

Og han siger det ikke for at tjene mønt, jeg kan godt selv se tydelige skader på rørene. Kæmpe meget rust i diverse samlinger, og de er på vej ud mod badeværelset! Desuden efter gulvet blev banket op stoppede blandingsbatteriet i badeværelset til med rust. så det skulle lige masseres inden jeg kunne blive ren.

Det kunne måske godt godt hen og blive interressant det her projekt...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Skrevet af carlsdrengen på 09 sep 2012 21:53
super, jeg kalder på dem imorgen, har også selv alka.

Sitting bull, hvorfor skulle de ikke dække vandrørene?

min vvs mand siger de er færdige og min forsikring dækker skjulte rør på alle mulige spændende måder. så må forsikringen da kun kunne indvillige i at skifte dem inden jeg støber til igen, så slipper de jo for at brække op om et år når de er helt døde.

Og han siger det ikke for at tjene mønt, jeg kan godt selv se tydelige skader på rørene. Kæmpe meget rust i diverse samlinger, og de er på vej ud mod badeværelset! Desuden efter gulvet blev banket op stoppede blandingsbatteriet i badeværelset til med rust. så det skulle lige masseres inden jeg kunne blive ren.

Det kunne måske godt godt hen og blive interressant det her projekt...

Forsikringen dækker kun når skaden er sket, bliver du opmærksom på dårlige rør under en renovering SKAL du selv sørge for at få det ud bedret. 

Se det på den her måde, det er dine rør og dig der står for vedligeholdesen af boligen..
Fordi rørene jo ikke er utætte og virker efter hensigten.

Det er jo ikk' en gratis vedligeholdelskonto du har!

Hvorfor har du en forestilling om at forsikringsselskabet skal betale udskiftningen af næsten 50 år gamle indstøbte vandrør???

Og skal jeg være helt oprigtig så tvivler jeg på at Alka ligger under for trusler! :o)
"Fordi rørene jo ikke er utætte og virker efter hensigten." Hvis vandet fra vaskemaskinen løber ud under gulvet i stedet for i afløbet virker de vel ikke efter hensigten

Ja, du kommer selv til at betale de 300 kr. lidt nyt PVC koster og hva så. Det dyre er alle følgeskaderne og dem kan du som udgangspunkt godt regne med at få dækket.
Har her til morgen talt med forsikringen om de skader der er opdaget.

Som udgangspunkt er huset dækket ind på alle tænkelige måder. Og min tilvalgsdækning er også på gamle rør uanset alder.

Men de mener det er en omfattende skade så de sender selvføgelig en taksator jeg kan få en sludder med.
Laver en update når jeg ved mere.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af pilehave på 10 sep 2012 08:41
"Fordi rørene jo ikke er utætte og virker efter hensigten." Hvis vandet fra vaskemaskinen løber ud under gulvet i stedet for i afløbet virker de vel ikke efter hensigten

Ja, du kommer selv til at betale de 300 kr. lidt nyt PVC koster og hva så. Det dyre er alle følgeskaderne og dem kan du som udgangspunkt godt regne med at få dækket.

Den del med vaskemaskinen dækker forsikringsselskabet naturligvis, det var den anden del med ældre rør som jo skulle skiftes da de "snart blev utætte" forsikringen vil nægte..

medmindre han har en vedligeholdeses konto hos forsikringsselskabet..

Det hedder en rørskadeforsikring, den dækker når rørene sprænger læk.

Dog kan man også være heldige med forsikringen nogen gange, de er lidt sværere at regne ud nogen gange
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis