Paptag

Hej. Jeg skal igang med at lægge krydsfiners plader på mit tag til tagpap næste weekend. Jeg snakkede med en tagdækker, som mente at det var en god ide at sætte forskallinger på tværs af spærene, altså oven på spærene med cc 40. har nogle af jeg erfaringer med det? Vil det ikke hindre ventillationen under pladerne?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forskalling vil jeg ikke anbefale, men lægter kunne være en god ide, både fordi der så kan anvendes tyndere krydsfiner, samt sikre ventilation både på langs og på tværs af taget.
Forskallingen er ikke kraftig nok, så vil hænge over tid, derfor jeg skrev lægter.
Jeg regner med at bruge 15 mm osb plader. Så tænkte hvis jeg læger forskalling på pr 40 vil jeg få et stærkt tag. Ved at bruge forskalling, så har jeg jo fast underlag under alle lange samlinger og minimum af pladespild.
Man kan jo ikke bare klaske plader på efter forgodtbefindende!

Hvad er afstanden c/c afstanden mellem de eksisterende spær?

Eksisterinde spær stpr på c/c 100
Hvorfor sømmer du så ikke høvlede og pløjede brædder på fra en ende af?
http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=krydsfiner+for+tagpap&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CD0QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.icopal.dk%2Fupload%2Ficopaldk%2Fproductlibary%2Fbitumenmembranes%2Ficopal%2520haandbog%2520%2520dk%2F08.%2520tagdaekning%2F8.2%2520retningslinier%2520for%2520b%25C3%25A6rende%2520underlag.pdf&ei=Y-xMUJJ6zfThBM-fgJgF&usg=AFQjCNEk9Qf9bgs58L5dCCsdl6scja2GuQ

Læs ovenstående om anvendelsen af OSB plader som underlag for tagpap!

(Men faktisk troede jeg at OSB plader var kendt mindre egnede som underlag for tagpap?)
Ved ikke hvorfor jeg ikke anvender tagbrader. Har egentlig slet ikke overvejet det.. måske man skulle det...
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis