Lovligere end lovlig?!?

Min gamle mor på 65 år, røg forleden i en razzia og her målte de hendes 12 år gamle PGO comet, som har kørt 40-50k til 48km/t.
Hun slap med skrækken, men fik at vide at hun skulle få den lovlig. 
Problemet er bare at den er lovlig, så hvordan pokker gør jeg den mere lovlig?
jeg kan selvfølgelig sætte flere skiver ind i variatoren,sammen med begrænsningen den er født med. Men det er vel at betragte som en konstruktiv ændring, som jo er ulovligt. ?!
Desuden ødelægger det jo kun endnu mere brændstof økonomien.
  
Min gamle mor på 65 år, røg forleden i en razzia... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Henrik R på 25 sep 2012 19:41
@Håndværkeren. Ja, jeg kan sagtens begrænse den. Men enhver konstruktiv ændring er vel ulovlig, også dem der reducerer farten. Så egentligt er jeg ude efter hvad der er mest juridisk korrekt.
Men alle 30km knallerter fra dengang, kunne jo kører 40+ fra ny. Så problematikken kan vel ikke være ny.
Det kan ikke være en konstruktiv ændring at udskifte de ringe der begrænser farten, de bliver vel også slidt efter hånden. Så det må hører ind under slid dele, og dem må man gerne ændre til noget bedre.
Det ville jo svare til at når bilens dæk er nedslidte, måtte man ikke udskifte dem.

Det er uden tvivl variator der er slidt.

En ny komplet variator inkl ny skive og ny rem kan fås for omkring 500,- og så er den med garanti lovlig igen.

En eventuel bøde vil være på minimum 1000 kr så de 500 er godt givet ud.

R. C. Nielsen

Tror også det er begrænseren der er slidt og så sidder der evt. en ubegrænset pot på, uden at i ved det.
Køb en ny begrænsning til vario og evt. nye rigtige ruller. Hvis du sætter tunge ruller i stiger topfarten

it is better to burn out than to fade away
gasse.
 
tungere ruller gør ikke meget gavn
sålænge der er begrænser "skiven" eller bøsning. i variatoren.
og tundere ruller i gør den sløv i optrækket.!
Annonce
Ganske rigtigt og så har man dk. lovligeste/sløveste scooter.
Men en vario bliver ikke slidt af an nylon ring og lettere ruller vil nedsætte toppen= lovlig scooter.
Min 45èr blev i sin tid synet men 38 på toppen 100% lovlig.
Men sagens kerne er at begrænsningen bliver slidt med tiden og jo mindre den er jo hurtigere køre den

it is better to burn out than to fade away
så er det sikkert at en velosolex 3800 han overhale scooteren.
Sagen er, at uanset konstruktive ændringer eller ej, så er det den fart knallerten kan få rullefeldtet op på, der er gældende.
Efter de nye regler vil en konstruktivt original Maxi -som jo nemt kører 40 km/t- være ulovlig. Så kan den være original i mindste detalje, det gælder ikke længere.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 01 dec 2012 17:03

Efter de nye regler vil en konstruktivt original Maxi -som jo nemt kører 40 km/t- være ulovlig. Så kan den være original i mindste detalje, det gælder ikke længere.

Chr.

Tjah - min Maxi som jeg havde for en generation siden rendte snildt 50-55.

Men jeg var vist også "kommet til" at afkorte skørtet på stemplet en smule ud for indsugningen

Min 3-gears puch jeg havde før den var en heeeelt anden sag  - når man er en stor knægt tænker man ikke så meget på de mulige konsekvenser ( forsikring m.m. ) og en bøde - nå ja.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

ja det var sjove tider. med at pille i dyret.
med at klæmme flere kilometer ud af hvær liter bezin.
i den ret sparsommelige beholdning i maxi tanken ca. 3.5 lt.
ud over komme op i farten.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis