Lovligere end lovlig?!?

Min gamle mor på 65 år, røg forleden i en razzia og her målte de hendes 12 år gamle PGO comet, som har kørt 40-50k til 48km/t.
Hun slap med skrækken, men fik at vide at hun skulle få den lovlig. 
Problemet er bare at den er lovlig, så hvordan pokker gør jeg den mere lovlig?
jeg kan selvfølgelig sætte flere skiver ind i variatoren,sammen med begrænsningen den er født med. Men det er vel at betragte som en konstruktiv ændring, som jo er ulovligt. ?!
Desuden ødelægger det jo kun endnu mere brændstof økonomien.
  
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah hvis din mor ikke skal have en bøde, må du hellere sætte nye begrænser skiver i. De bliver jo også slidt.
JA JAEH  den koster sikkert heller ikke så meget som et par nye skiver
For ikke at gøre benzin økonomien dårligere, så bør jeg vel sætte mindre dyse i istedet?!
Skrevet af Henrik R på 25 sep 2012 06:04
For ikke at gøre benzin økonomien dårligere, så bør jeg vel sætte mindre dyse i istedet?!
Ja hvis den har været ændret, men ikke hvis det er den originale. Får motoren for lidt olie benzin blandning bliver den bare varm og det ændre ikke ved hastigheden på anden måde end den vil have svært ved at trække.
Så hold dig hellere til de ringe, og lad være med at experimentere. Ellers ender det med at du må give din gamle mor en ny scooter / knallert

Men med alle de titler du har, burde du jo selv kunne regne den ud, eller er du bare mest Bonderøv

Annonce
udover variatoren sidder der -vistnok- en elektronisk omdrejningsbegrænser i CDI-boksen. Hvis den er defekt kan det være at maskinen kan komme for højt op i omdrejninger, og dermed at knallerten kan kører for hurtigt, begrænser eller ej.
Forhandleren eller PGO-importøren bør kunne fortælle, om der sidder en sådan, og i bekræftende fald, hvor mange RPM den må lade motoren gå op til. Så kan du checke max RPM med en tændingspistol eller lignende.
Men ellers kan en slidt begrænser eller variator godt være grunden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hvis man har et køretøj, som kan køre hurtigere end den tilladte hastighed, så skal man selv regulere farten. På en knallert gøres det ved at dreje højre hånd en anelse mindre indtil speedometeret viser en passende hastighed...

MVH Leo

@Leo jensen:
Den gælder ikke for knallerter. Her er det knallertens tophastighed der tæller, ikke den hastighed man faktisk kører med. Kan den få måleren på rullefeltet over 30 (plus den tolerance der er tillagt), så er knallerten ulovlig.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

@Håndværkeren. Ja, jeg kan sagtens begrænse den. Men enhver konstruktiv ændring er vel ulovlig, også dem der reducerer farten. Så egentligt er jeg ude efter hvad der er mest juridisk korrekt.
Men alle 30km knallerter fra dengang, kunne jo kører 40+ fra ny. Så problematikken kan vel ikke være ny.
jeg hade en "stor" knallert. puch monza (madkasse model) årgang 1983.
den kørte ca 32 kmt. lige da den kom ud af døren af knallertbutikken.
og efter den har køret ca 7000 km. fløj den gladeligt nemt ca 50 kmt.
efter en rensning op affilning as støbekrater men ikke ændre purte.
eller noget som helst og trimme den godt.
og den kørte ca 45 km ltr. benzin.
og med gaering 13/46.!

men en lille sjovhed var på kaburator var der tre skruer til at justere på.
en luft skrue en benzin skrue og en tomgansskrue.
men under kørslen op ad en lang flad bakke. kunne man juster trækket med luftskruen.
og kørte med to toppakning under topstykket. og justeret ankarpladen.
lidt bag ud. til lidt tidliger tænding tidspunkt.
der giver mere træk i toppen af omdrejninger. (topfart)
og fløjten skal monters med rørne lige over for hinanden. og "låget"
på lydpotten. så skal røgen "krydse" en gang i lydpotte..
og der med at det er lættere med at komme af med skidtet.

okay.

godtnok med små pileri.!
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis