Bedste løsning på varme i 10m2 gæstehus

Hej med jer.

Jeg har et 10m2 gæstehus/hytte, lavet i massivt træ, med 100mm isolering i væg/loft samt termoruder. Det er ok isoleret af sådan en hytte at være.
Nu skal der bo en der hele året, så jeg har brug for en varmekilde. Jeg tænker straks på bare at sætte en el-radiatior op, men tænker det bliver frygtelig dyrt over vinteren. Omvendt skal jeg heller ikke investere mange penge i det, da det kun skal benyttes 1 eller 2 år til beboelse.

Hvad synes I er den bedste løsning, hvis rummet skal være ok temperatur (18grader) hele vinteren. Store og omkostningsrige løsninger er ikke at foretrække, da det tilhører et hus vi lejer.

Hvis i har en specifik løsning/forslag så foreslå gerne model/mærke. Jeg tænker at en el-radiator er den eneste løsning, der ikke er meget omfattende?

På forhånd tak

Simon Paulsen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud over elvarme som du selv er inde på, kunne en luft til luft varmepumpe, være en mulighed.

Jeg kan desværre ikke anbefale en specefik model, da jeg ikke selv har erfaringer med dem.

mvh jens
Det er vel lige i dette forum de personlige erfaringer tæller. Har selv haft en Andes varmepumpe luft til luft, og den virkede fint. Købt i Bilka og egen installation med en god brugsanvisning. Hvis du er en lille smule praktisk er det nemt. men placeringeringen er vigtig da den giver noget luft der blæser ud. Kan programmeres til forskellige typer drift.

varmetossen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis