Udskiftning af gasfyret, men til hvilken slags??

Hej med jer alle.

Så er den gal med gsfyret. Det taber tryk og ved efterfyldning kommer vandet ud af et afløb.... der kan i kortere tid holdes et minimalt tryk der kan give varmt vand...
Jeg er ikke helt sikker på hvad der er galt, men tror det er en membran der (igen) er gået.

Historen er at gasfyret nu er ca 11 år gammelt og det for nogle (ca 3) år siden fik en ny membran.
Og det er den jeg tror der er gået igen.. udskiftningen dengang var bestemt ikke gratis... så jeg overvejer kraftigt om det reelt er tiden til at skifte hele gasfyret.

Men hvilket gasfyr kan anbefales?

Huset er bygget i 2002 og er isoleret efter de da gældende regler, altså ret OK. Der er gulvvarme i ca 140 kvm plus radiatorer i yderligere ca 70 kvm Od over dette skal der jo være vart vand til en alm husstand.

Er der nogen her på siden der kan banbefale et eller flere gasfyr, eller evt fraråde nogle!
Er der evt link til yderligere info andresteder, Ja så modtages de med TAK :--)

Er der noget bud på hvad en udskiftning vil koste??

MVH og ikke mindts på forhånd TAK

Njord

MVH Njord
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg må hellere tilføje at gaskedlen er monteret i et 80 cm skab og det skal fortsat være her det nye fyr skal sidde.
Den eksisterende er et Beretta.
og jeg har snuppet et par billeder af det.
 
Data blad indv i gaskedlen

Selve kedlen i skabet

Fabrikat: Beretta
Model: Idra Exclusive

MVH Njord


MVH Njord
Hej
Jeg har selv luret på et nyt fyr, da jeg ikke synes det kører optimalt - og sidste rep. kostede 4000 - uden timeløn (vagtordning). De ved jo godt hvad de skal tage for delene de vvs´ere...

Jeg har nu et Vaillant - og kan se på MHN (http://gassalg.dk/markedsplads/opretonske/  at der typisk blive tilbud Bosch Europur eller Vaillant ecoplus af de forskellige gasmestre på markedspladsen.
Priserne ligger lige over 30k - og så kan du evt trække 10k fra i håndværkerudgifter (boligjobordning), som jeg lige er for træt til at regne ud hvad det giver som nettobesparelse.

mvh TS

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
De smede jeg kender bruger også generelt kun Vailant, Baxi og Bosch, så er nok generelt det bedste valg.

Disse er også til at få stumper til, så man er lidt sikret i fremtiden.
Jeg har som skrevet ovenfor selv kigget på nyt fyr - og det kommer til at ske før jul...

Jeg havde service på det gamle fyr i går - og talte med teknikeren. Han ville anbefale Weishaupt og Viessmann.
Min nabo har også Viessmann - som han har fået en kammerat til at installere, der har eget firma.

Er der nogen af jer der har erfaring med Viessmann?

mvh

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Vi har kun haft Viessmann en måned,kondenserende fyr med en virkningsgrad tæt på 100 % ( 98,7 % ) natsænkning + udendørs føler.

Håndværker fradrag 20.000 brutto +lidt tilskud fra gasselskabet 3.000 + vi skulle til at få lavet service på det gamle fyr.

Mvh.

Benny N.
Annonce
Skrevet af Benny Nielsen på 06 nov 2012 10:43
Vi har kun haft Viessmann en måned,kondenserende fyr med en virkningsgrad tæt på 100 % ( 98,7 % ) natsænkning + udendørs føler.

Håndværker fradrag 20.000 brutto +lidt tilskud fra gasselskabet 3.000 + vi skulle til at få lavet service på det gamle fyr.

Mvh.

Hej
Hvor bor du henne? - og hvad var prisen. Siden der var 20.000 i fradrag, så må de have brugt mange timer på at installere det...



 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Hej Benny.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig du lagde lidt flere oplysninger ud.

Hvilken model gasfyr er det du har fået installeret?
Er det helt standard installation du har fået.

Og på den økonomiske side:
Hvad koster fyret?
Hvad koster installationen?

Har du fået tilskud af gasselskabet til udskiftning af et gasfyr med et andet gasfyr?
Hvilket gasselskab giver disse tilskud?

MVH Njord

MVH Njord
Det er et Viessmann Vitodens200 W med 70 l. vandbeholder
Det var vores gasselskab vi fik de 3.000 kr.af HMN naturgas vistnok det gamle HNG
Gammelt gasfyr til nyt kondenserende fyr 3.000 kr.
Oliefyr til nyt gasfyr 4.000 kr.
Vi gav lige under 50.000 for det hele fyr, vandbeholder, termostater, udendørsføler og ændrede rørføringer
Mvh.

Benny N.
Hej
Jeg går ud fra at du har fået lavet en del rørføring?
Min servicetekniker, som var forbi i mandags, mente at det ville koste omkring 35000 for undertegnede. Jeg skal så heller ikke have udendørsføler da jeg kun har gulvvarme, og ikke radiator.
mvh

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Må I overhovedet fortsætte med gasfyr?
Skal I ikke til at have fjernvarme?
Sådan har jeg oplevet noget af de forskellige udmeldinger, der er kommet fra vores geniale regering.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis