Frustration - Lysrør armatur - HFI slår fra

Det her er frustrerende.

Det gamle lysstofrør har blinket i flere dage og jeg køber et nyt. Fatningen som det nye rør skal sidde i. er dog blokkeret på en eller anden måde, så kontakten i den ene ende på røret knækker da jeg sætter det i og jeg køber et nyt armatur.

Da jeg skruer ledninger ud af soklerne, slår HFI fra.

Jeg vil nu montere det nye armatur.

Jeg sætter brun ledning i L, blå i N og gul/grøn i jord. Når jeg tænder ved stikkontakten, mens der ikke er tændt ved armaturet, lyser polsøger ved L.

Når jeg så tænder på kontakten på armaturet, går HFI.

Hvad er er der galt?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

At HFI afbryderen slå fra, er fordi du har en afledning til jord et eller andet sted. Du kan være uheldig at have fået et defekt armartur. Eller du kan være uheldig og have beskadige en ledning i forbindelse med ophæng og montering... Eks. En lang skrue som har ramt installationen i væg/loft...

Prøv at afmonter L og N... Og sæt en samlemuffe på hver... Prøv så og tænde igen... Stopper problemet er dit armerer formentligt defekt
jeg har før oplevet at på nye armaturer er fejlmonteret eller der ligger løse ledninger inde i, prøv at skille det ad og se om der skulle være noget i den stil.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Tak for hjælpen. Jeg parrede nu blå ledning fra transformator til samlemuffe og blå fra ledning, blå/grøn til samlemuffe og blå/grøn til samlemuffe og brun der først gik til kontakt på armatur til samlemuffe og så parret med brun fra ledning og nu er der endelig lys.

Jeg skulle blot havde fulgt ledningers farve, og ikke rækkefølgen af symboler.

Daniel, ja det havde været irriterende, igen at skulle købe et nyt armatur, samt undvære lyset.
Også få skiftet det HFI til et HPFI hvis du har mugligheden

Lige nu bliv røgfri med en e cigaret

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis