Klædeskab på gulv med fald

Hej LDS'ere

jeg er ny i LDS faget og søger derfor råd vedrørende opsætning/korrigering af et klædeskab 225 cm langt og 225cm højt, på mit gulv som desværre ikke er vandret, da vi flyttede ind og satte skabet op, tænkte jeg ikke videre over om gulvet var vandret, det har så resulteret i at skabet nu står skævt, jeg har så forsøgt at skille det meste af skabet ad og sat en træ klods (3x3x55cm) "Højde bredde dybde" på skabets længde ind under den side som var lavest for at udligne det skæve gulv, MEN klædeskabet er så tungt at det ikke kan holdes oppe på midten, så hvis jeg lægger et langt vatterpas på toppen er der et forholdsvis stort hulrum i midten (ca 1.5cm), så tænkte jeg at jeg bare skulle understøtte endnu en gang bare på midten denne gang, så jeg skære en lille klods på H1.5 x B3 cm og får smidt den ind under, det gør så at skabet står "næsten vandret, men nu har jeg et helt 3. problem, skabet slingre til højre og venstre og jeg tror snart det vælter ned i hovedet må mig - har jeg gribet hele den her sag helt forkert an fra start af, eller er jeg inde på noget af det rigtige. i må meget gerne komme med input på hvordan jeg skal lave det hele helt fra start af så jeg har en ide til hvordan jeg kan få det fixet.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne rette skabet op i vatter med nogle klodser, strege op, og skille det ad - hvis nødvendigt - for at skære af. Dernæst kan du samle det igen, og det vil stå med fuldt underlag på hele gulvet.
En anden mulighed, kunne være at skubbe skabet til side, lægge en plade der hvor skabet skal stå. Den skal så klodses op i vatter, og du kan stille skabet ovenpå igen.

Grunden til at det vingler lidt fra side til side, kan skyldes t bagbeklædningen skal fastgøres til selve korpus. Du kan også, når skabet er på sin rigtige plads, give det en fastgørelse til væggen, evt. med et par små vinkler

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Ja, jeg ville også forstryge soklen og skære den til som Thomas foreslår, det er altså den bedste løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis