ideer til aflæsning af flydebeton?

Hej,

Jeg har brug for en god ide til hvordan jeg nemmest og billigst får hældt beton fra en betonbil ind i et rum jeg skal lave nyt gulv i..

SOm det ses på nedenstående tegning, holder bilen ude foran hoveddøren (det eneste sted den kan holde)
Døren har 2 trin op

Jeg vil gerne have det læsset ind i rummet markeret med rødt og pil..

Er det nok at lave en sliske af en bordplade der er understøttet? eller kan man leje noget smart til det?

Jeg ringede til firmaet og de fortæller mig at det koster spidsen at få leveret med pumpe samt at det bånd som bilen har med, ikke ville kunne klare opgaven, da det er for langt..


Jeg havde selv en ide med et kloakrør, men de er ikke store nok (eller jo, men så koster de 2000 kr pr meter).. findes der ikke en smart og nem, samt billig måde at gøre det på?
Nogle ideer?

/cs

30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis der slet ikke er noget realistisk mulighed for at bilen kan komme om på siden af huset og tømme ind gennem vindue er billigste løsning nok 2 mand med trillebør. men det er hårdt arbejde

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hvad med at leje et transportbånd som kan læsse det fra døren ved gangen og ind rummet hvor det skal bruges ?

Så skal det bare jævnes ud i rummet, samtidigt med båndet læsser det af.
Gert: Ja det var det jeg helst ville undgå, da der er to trin ned til hvor bilen skal stå og det er desværre ret høje trin, så man kan ikke bare lige skubbe en fyldt trillebør op ad en rampe..

Sten: Så vidt jeg kan se på nettet, er problemet med min situation, at selv båndets korteste længde bliver for lang, da bilen ikke kan holde ret langt væk fra huset - men jeg vil da tage dit råd og sende et par mails rundt..

René: Jeg troede ikke man måtte/kunne bruge transportbånd til flydebeton pga det er for flydende og det så bare render gennem sprækkerne?

/cs

Et transportbånd består vel at en ubrudt gummibane!

Prøv at snakke med betonværket om den mulighed.

Husk på at vægge og gulve skal afdækkes grundigt - fordi flydebeton er noget værre pjask - som måske sprøjter!

Hvis du laver en sliske skal den dels være glat og dels solid. Og måske gøres fast i både gulve og vægge! Gad iøvrigt vide om man stadig kan leje no'en ½-runde stålslisker som netop er beregnet til dit formål?
Annonce
Hvis du skal bruge 10 cm på 3,00 x 6,00 m så er det "kun" 1,8 m3. Hvis du bestiller så lidt kommer du til at betale tillæg. Har du spurgt på priser hos de enkelte betonværker?
Du har slet ikke overvejet selv at støbe? Jeg (ene mand) var 8-9 timer om at støbe 30m2 a 10 cm. Det var hårdt (2003), men havde ikke mulighed for at få leveret flydebeton (der var over 20 m fra indkørslen og huset stod i vejen).
hvis det ikke er mere beton end 2m3, så skruer du en solid rampe sammen så du kan komme over de 2 trin, du laver bare rampen længere end trappen så den ikke er så stejl, så tager det ikke mange halve timer for 2 mand at trille den smule beton ind i trillebør
Det største problem ved at flytte flydebeton ligger i selve betegnelsen, det er flydende.

Det er svært at transportere i trillebør, skvulper over.
Det kan ikke skovles, løber af.
Det kan ikke hældes fra betonkanon ud på en plade, løber væk.

Hvis det ikke kan pumpes ind er du nødt til at bruge normal beton
flydebeton/vibrationsfribeton er jo ikke så flydende som vand, det kommer jo an på hvilket sætmål du bestiller

selvfølgelig kan det flyttes i trillebør, betonchaufføren skal bare nøjes med at fylde børen 1/2-3/4 op, har gjort det masser af gange på jobbet.
man finder hurtigt ud af hvordan man skal køre med børen uden at spilde

bare spørg naboens teenageknægt om han vil tjene 200 kr på max en times arbejde
70 l pr. trillebør giver ca. 30 ture, men bemærk at det koster tillæg både pga den lille mængde, men også ventetiden for betonbilen. Jeg tror det bliver for dyrt ift at blande selv. Jeg gav sidste år 5500 for 4,2 m3 flydebeton, men det tog kun 20 min at læsse af og efter 40 min. så var det juttet og færdigt.
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis