ideer til aflæsning af flydebeton?

Hej,

Jeg har brug for en god ide til hvordan jeg nemmest og billigst får hældt beton fra en betonbil ind i et rum jeg skal lave nyt gulv i..

SOm det ses på nedenstående tegning, holder bilen ude foran hoveddøren (det eneste sted den kan holde)
Døren har 2 trin op

Jeg vil gerne have det læsset ind i rummet markeret med rødt og pil..

Er det nok at lave en sliske af en bordplade der er understøttet? eller kan man leje noget smart til det?

Jeg ringede til firmaet og de fortæller mig at det koster spidsen at få leveret med pumpe samt at det bånd som bilen har med, ikke ville kunne klare opgaven, da det er for langt..


Jeg havde selv en ide med et kloakrør, men de er ikke store nok (eller jo, men så koster de 2000 kr pr meter).. findes der ikke en smart og nem, samt billig måde at gøre det på?
Nogle ideer?

/cs

Hej, Jeg har brug for en god ide til hvordan... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en fin gennemgang af flydebetons egenskaber som VK-Beton giver!

Her er den om brugen af trillebør!

Citat.
"Trillebør
Vi har set tilfælde hvor flydebetonen er blevet transporteret i trillebør til brugsstedet, her sker der ofte det, at ujævn transport og vibrationer får stenene i flydebetonen til at synke. Når man så tipper flydebetonen af, får man sten og cementslam delt op, og flydebetonen har mistet sin egenskab. Vores erfaring - brug ikke trillebør til at transportere flydebeton, er der ikke andre alternativer så husk at røre flydebetonen grundigt op inden man tipper trillebøren. Se evt. vores side om røraflæsning."


Et lidt kontroversielt synspunkt – som måske nok er korrekt når det gælder fritbærende dækkonstruktioner!
Men til udstøbning af terrændæk er det svært at se at det skulle have den store betydning!

(I tidligeree tider påstod man også at almindelig beton separerede, (altså at de største sten sank medens de finere materialer flød ovenpå), når man vibrerede det – i f.eks. vægge og søjler!)
Men boreprøver af den afhærdede beton viste at det ikke var tilfældet!

Men det er klart at risikoen for separation er større ved flydebeton!

Problemet kan afhjælpes/reduceres ved at anvende beton med mindre stenstørrelser, f.eks. max. 8 mm. Hvilket godtnok gør betonen dyrer!


Nej, det er ikke på den måde!

Flydebeton må (principielt) ikke vibreres!
Og anvendes vist primært til gulve!
Det ved jeg godt, men snakker om når folk selv blander betonen, også smider en vibrator igennem det, så flyder den tyndere beton jo også til overfladen...
Jeg endte med at lave en lukket slidske af rørene, så kunne betonen læsses af direkte i den og flyde ind i rummet..

i øvrigt, efter alt var lavet endte jeg med at skulle bruge 3 kubikmeter, så det er vist meget godt, at det ikke blev trillebørsvejen jeg gik..




/cs

GENIALT du følger op!!! Har du flere billeder??
Det bånd var ALDRIG NOGENSINDE kommet ind af døren.. det virker ikke så stort når man overhaler sådan en vogn på motorvejen, men når man står med det i indkørslen, er det vokset til dobbelt størrelse


/cs

Tager hatten af for opfindsomheden....Havde ikke forventet at det kunne "trille" igennem det rør, med en så lille hældning.
Flot opstilling!
Og viser nytten af vinterdæk! 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis