ideer til aflæsning af flydebeton?

Hej,

Jeg har brug for en god ide til hvordan jeg nemmest og billigst får hældt beton fra en betonbil ind i et rum jeg skal lave nyt gulv i..

SOm det ses på nedenstående tegning, holder bilen ude foran hoveddøren (det eneste sted den kan holde)
Døren har 2 trin op

Jeg vil gerne have det læsset ind i rummet markeret med rødt og pil..

Er det nok at lave en sliske af en bordplade der er understøttet? eller kan man leje noget smart til det?

Jeg ringede til firmaet og de fortæller mig at det koster spidsen at få leveret med pumpe samt at det bånd som bilen har med, ikke ville kunne klare opgaven, da det er for langt..


Jeg havde selv en ide med et kloakrør, men de er ikke store nok (eller jo, men så koster de 2000 kr pr meter).. findes der ikke en smart og nem, samt billig måde at gøre det på?
Nogle ideer?

/cs

Hej, Jeg har brug for en god ide til hvordan... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
der er som 30 min med i prisen for beton, og ja der er som regel et tillæg for små læs, men det er jo prisen man betaler forr ikke at skulle ud og låne/leje blandemaskine, levering af støbemix, hvad med fjernelse af overskydende støbemix?
hente cement, stille op blande og køre beton ind, og efterfølgende rengøring af blandemaskine inden den skal afleveres.
og selvfølgelig så er der lidt med betonkvaliteten, og så er det bare 100 gange nemmere at arbejde med den færdigblandede beton.
men hvad skal der efterfølgende ske ovenpå betongulvet? trægulv på strøer?flydende trægulv?
er tiden en faktor? kan du sætte en halv lørdag eller mere af til det, og skal det ikke ligge inden for 2mm så bland det selv

men skal det ligge bare nogenlunde så ville jeg til hver en tid få leveret beton

men bare mit synspunkt
smid lige en linje herinde når du har klaret opgaven
2 mørtelbøre og 2 mand klarer den smule på ingen tid.

Men ellers, prøv at høre nogle af de andre betonfirmaer om de har en betonbil med indbygget pumpe, vi har engang brugt sådan en fra PUMI hvor det hele var samlet på en vogn, så du ikke både skal have betonvogn og pumpevogn ud. Men det var så også 60 m2...
Jeg ville nok bare bakse en sliske sammen af nogen bjælker og noget krydsfiner eller hvad jeg lige kunne finde og så dække det med plastik så det blev glat.

Så meget beton er det ikke, og det tar ikke mange minutter at læsse det af.

Alternativt kunne man måske finde 2 blå plastik tønder og 2 sækkevogne?

R. C. Nielsen

Sitting Bull:
Jojo, det var nu også der hvor gummibanen støder op til siderne, jeg tænkte på kunne være et problem, da det er flydebeton og derfor mere flydende end ikke-flydebeton..
Ikke at jeg har erfaring med flydebeton på transportbånd, men hvis det var olie eller vand, kunne jeg ikke forestille mig at det ville være en plausibel mulighed.. :-)

Jeg har søgt efterslisker på nettet i de sidste 3 dage uden at finde noget - jeg ved ikke om det er mig der søger efter det forkerte, eller??

ErikP:
Jeg har overvejet at støbe selv, men er kommet frem til at jeg hellere vil betale de små penge det koster ekstra for lille læs. Da jeg skulle bruge flydebeton sidst (2 m2 - uden at have samme indføringsproblem) kostede det 250 kr oven i prisen på selve flydebetonen - og det vil jeg godt give, for at slippe for at leje tvangsblander og det kæmpe arbejde der hører til :-)

JR-anlæg og PILEHAVE : Det er netop det som AKSELJ og ERIKP siger, at det er flydende, der er min store udfordring her - jeg er ikke helt tryg ved det med trillebørene + jeg skal betale for ventetiden hvis jeg er langsom osv.. - Et "småligt" problem, jeg ved - men det er bare ikke lige hvordan jeg vil gøre det :-)

Jeg ved ikke hvad der skal ovenpå - Det bliver nok et flydende gulv - har ikke lige besluttet mig endnu :-)
Jeg skal nok skrive når opgaven er klaret :-)

Onkelroar: Det er også hvad jeg i går kom frem til, kunne være løsningen.. Hvor stor skal hældningen være - og hvor kraftig skal selve slisken være for at den ikke bryder sammen? - De siger jo at flydebeton vejer 2200 kg / m3, så det skal alligevel være en halvkraftig sag :-)




Og som en lille opdatering, har jeg ringet til et andet betonværk (NB Beton) der ligger lidt længere væk, men som jeg fik leveret af sidst, da jeg bestilte gennem Davidsen og forespurgt på hvad man kan gøre.
Han fortæller mig at der i enden af båndet er en studs hvorpå man kan montere et 200mm pvc rør, da muffen passer lige på.
Så planen er nu, at finde et 6 meter langt rør samt en 45 graders bøjning til en billig penge som jeg kan bruge til det.

Jeg spurgte om det kunne holde, eller hvorvidt vægten ville få røret til at hoppe af, hvortil han fortæller mig, at de plejer bare at smide et par skruer igennem mit rør og deres studs, så skal det nok holde... Det må jeg sige er en fantastisk tilgang til kundeservice - at de lader mig lave huller i deres materiel, for at få læsset af :-) :-) :-)

Hvis jeg kan finde et par billige rør (2 x 3m) og en bøjning, bliver det nok løsningen på mit problem.

Er der i øvrigt nogen der har erfaring med hvad det koster at få leveret om lørdagen? (jeg glemte at spørge i telefonen - og jeg har sendt en mail, men afventer svar :-) )

/cs

det er i hvert fald ikke billigt, måske noget med dobbelt timer, opstart af blandeværk, dobbelt rengøring af betonbil og blandeværk, du kan selvfølgelig være heldig at de alligevel kører beton til et stort projekt den dag så det kun er dobbelt arbejdsløn du skal af med
når nu du kan klare den med dine 200mm rør, så tager det jo ikke mere en 1/2-1 time fra afløsningen starter til du er færdig, så mon ikke du kan klare det en hverdag?
Annonce
Nu er det faktisk længe siden jeg har set et sådant bånd. Men jeg mener at rullerne tvinger gummibåndets sider op således ad der dannes en kant/afgrænsning!

Men leverer/aflæsser man ikke flydebeton med båndbiler?

Og så kan det godt være at det var henne i Mellemøsten jeg så det sliskesystem. Undskyld!

Men efter at have læst de mange fine forslag så forekommer det mig at trillebørsløsningen er den mest optimale!
Hvis ikke 2 mand så 3, brede ramper og trillebrædder på armeringen/(varmeslangerne!). Mandskabet møder en ½ time før støbetidspunktet. Så de kan introduceres til en trillebørs virkemåde, lære at køre på trillebrædderne og ikke mindst undgå at beskadige dørkarme, murværk og tapet i væsentligt omfang. :o)
flydebeton kan sagten køres i trillebør og leveres med bånd.
Som Sitting bull siger så 2 mand og trillebør, det er det hurtigste og nemmeste, det med rør og slidsker duer ikke du skal jo rykke det rundt i rummet.
Og skulle du endelig være så sangsom at du skal betale for 20 min mere at bilen er der så er det ikke en herregård.
men bare rolig du når det på de 20 min som der er afsat fra betonværket.
Hvis der ikke er så langt fra bilen til huset kan kan sætte slidsker på så i kan holde i huset med trillebøre.
Jeg mener de har 3-4 m de kan sætte på i stykker.
De 25 - 30 mørtelbørefulde burde ikke være noget at tale om, så jeg ville bare trille det ind man når jo knap nok at komme til at svede.

Husk at det skal være mørtelbøre og ikke den flade havetrillebør!
http://www.vkbeton.dk/beton+mørtel/flydebeton/?s=33
Det er åbenbart ikke for smart at bruge trillebør
Trillebør

Vi har set tilfælde hvor flydebetonen er blevet transporteret i trillebør til brugsstedet, her sker der ofte det, at ujævn transport og vibrationer får stenene i flydebetonen til at synke. Når man så tipper flydebetonen af, får man sten og cementslam delt op, og flydebetonen har mistet sin egenskab. Vores erfaring - brug ikke trillebør til at transportere flydebeton, er der ikke andre alternativer så husk at røre flydebetonen grundigt op inden man tipper trillebøren
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis