AC/DC relæ til inverter

Da et AC/DC relæ skal beskytte ens HPFI mod mætning af evt. jævnstrømme, så undrer det mig at når man forbinder ens AC/DC relæ parallelt med HPFIén, hvorfor er det så at lederne fra HPFIén bliver monteret på tilgangssiden (bunden) af AC/DC relæet ?
Og ikke omvendt ?
Jeg vil jo mene at for at beskytte HPFIén, burde lederne fra Inverteren så ikke sidde på tilgangssiden (bunden) af AC/DC relæet og så videre fra afgangssiden (top) og ned i tilgangssiden af HPFIén (også parallelt).
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du svarer lidt selv på dit spørgsmål....

Det du kalder et AC/DC relæ er også et fejlstrømsrelæ, som det du kalder et HPFI relæ. Forskellen er bare at AC/DC fejlstrømsrelæet detekterer ofaå ren DC, hvor det "normale" fejlstrømsrelæ kun kan detekterer pulserence dc.
De skal netop monteres parallelt, så en eventuel ren DC strøm ikke mætter det almindelig fejlstrømsrelæ.
Jeg ved godt det er et fejlstrømsrelæ som med Hpfi og at de monteres parallelt men det jeg er i tvivl om er om lederne fra Hpfien til AC/DC relæet skal monteres på tilgang eller afgangssiden på AC/DC relæet ?
Men det er måske rækkefølgen AC/DC som fortæller det at AC er tilgang og DC afgang på dette relæ.
På hpfi relæet er det jo forsyningen som kommer ind i tilgang ( bunden), når AC/DC relæet så skal beskytte mod jævnstrømme,hvorfor skal denne så ikke også monteres på tilgangssiden (bunden) da inverteren så kaldes for "forsyningen" på dette relæ ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg kan ikke helt finde udaf hvad du mener med tilslutningerne. Kort og godt skal AC/DC relæet beskytte kredsen med solcellerne/inverteren, og det andet fejlstrømsrelæ skal beskyttet din el-installation mod fejlstrømme.
Jeg troede at AC/DC relæet skulle beskytte HPFI relæet mod jævnstrømme og ikke inverteren/solcellerne.
Måskejeg ikke er helt god til at forklare.

Men kort sagt ledningerne fra din inverter, hvor vil du montere dem på dit AC/DC relæ ?

Og nej jeg skal ikke selv til at rode med det, jeg arbejder med det, men forstår bare ikke som lærling hvorfor man monterer som man gør.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis