Svamp

Hej Alle jeg har taget nogen billeder igennem ristene i vores krybekælder med et specilt kamera, fordi gulvet er begyndt at synke i dele af stuen, uden for den ene kryberist er der kommet en masse brun støv, Har kontaktet forsikringen, men venter på der skal ske noget, hvad tro i det er???  og Hvis det er Ægte hussvamp hvad gør de så når huset er gasbeton?? Mvh Anders
40 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan rigtigt nok være Ægte Hussvamp :-( Kan du evt. pille risten ud og tage nogle billeder med et almindeligt kamera?

Hvad der præcist skal ske afhænger af omfanget af skaden, men i værste fald skal væggene fjernes. Alternativt kan der foretages en varmebehandling af væggen.

Det vigtigste er en grundig bestemmelse af omfanget.
Tænker bare det er bedre at lade forsikringen gøre det, ellers er jeg bange for de ikke dækker Puha er lide bange for det bliver en stor sag. er meget spændt på hvordan de vil takle gasbetonen
Svært at sige hvad det er, men det ligner altså ikke hverken hussvamp, gul eller hvid tømmer svamp.
Jow det gør det absolut!

Og det brune støv er en hel klar indikator!

Du bør helt klart overlade sagen til forsikringsselskabets bedømmelse.

Og det kan ganske rigtigt nemt blive alt for spændende. Og måske også en stor sag, men dog således at forsikringen skal sikre en fuldstændig renovering.

Hold os endeligt orienterede!
Ja, lad os endelig hvide hvad de finder frem til.

Er det hussvamp, så bliver det sikker mere eller mindre et total renovering af huset.
Annonce
For det meste er hussvamp brun svampelegeme med tydelig hvid markering, men er jo ikke altid tilfældet.

Se nogle eksempler her.... hussvamp på google

Nu er der ingen grund til at male Fanden på væggen - slet ikke hvis der er svamp i den.



Forstår ikke problematikken med Gasbeton aka porrebeton! mig bekendt er porrebeton et uorganisk materiale og særdeles modstandsdygtig over for råd og svamp.

Det fikser jeg...
Ja, men snakker vi ægte hussvamp, så er den ligeglad, den smule  organisk materiale der skulle lægge på jorden / betonen under gulvet, er nok næring til den breder sig, også gerne henover uorganiske materialer, og fugt og næring sørger den så selv for at transportere gennem sit svampe ved, så hussvamp trives derved også på uorganiske materialer, og det er netop problemet med at stoppe den, selv den mindste rest af den, kan forsage et nyt angreb,  så derfor går man også ret grundigt til værk, da denne rest også nemt  kan sidde i fugen på et murværk,  hvor man ellers skulle mene forholdene ikke er til at den skulle trives.
kan jeg ikke indsætte flere billeder på tråden??
Mvh Anders
Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også