Højskab i køkken til ovn - lav selv

Hej forum,


jeg er ved at ændre lidt i mit køkken og hhar tænkt mig at sætte en indbygningsovn op i arbejdehøjde i et højsakb.

Problemet er bare at køkkenfirmaet vil have 5800 kr for sådan et højskab med 3 skuffer nederst efterfulgt af en ovn og til sidst et skab for oven.

Nu har jeg så et eksisterende højskab med 3 skuffer for neden og efterfulgt af en høj skabslåge.

kan man ikke bare ombygge dette skab ved at skære et stykke af skabslågen og indsætte en hylde lige over ovnen? eller er der nogle specifikke krav til udluftning eller/og andet jeg skal tage højde for?


..Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Højskabe er som regel den samme i "stellet", det er fronte og skuffer der er anderledes, selve rammen til højskabet koster sikkert heller ikke noget særligt, du vil finde ud af at det er fronte og skuffer der koster..

"stellet" til et ikea højskab, koster 400 kr.. 

Hvis du har de 3 skuffer skal du bare ud og finde 2 hylder, som ikke koster noget særligt, også en låge der passer i den nye størrelse, måske nogen hængsler.. også skal der skæres i bagbeklædningen..
Jeg har netop monteret nogle HTH højskabe til mine ovne. Her var bagbeklædningen ført lidt længere ind i skabene, end på de almindelige højskabe, således at der var en spalte på 4-5 cm bag ved bagbeklædningen. Bagbeklædningen bestod af 2 stykker, således at der var hul bag ved ovnen. Umiddelbart passer denne luftspalte meget godt med det som stod i monteringsvejledningen til ovnene.
Køb det da hos IKEA: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/departments/kitchen/

Laaaangt billgere og kvaliteten er også OK.
Okay jeg gik ud fra det var det samme på ikea som på andre, på ikea's skabe der også en luftspalte på de ca 5-7cm bag bagbeklædningen, og det skal være hvis der er ovn i, der skal også være en ventilationsrist i sokkel, så der kan trække luft op fra neden bag om ovnen og ud foroven..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis