tablet ?

Hvad skal man vælge ?  iPad eller Samsung og kan de erstatte en PC når man ikke spiller spil ?  Der findes så også dem, der kører windows.
Jeg har aldrig haft fingre i nogen af dem.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Personligt ville jeg have svært ved at undvære en alm. pc / Bærbar.
Jeg har en Ipad 3 og den er god til rigtig mange ting. Bla. er det dejligt at den er klar i det sekund du trykker på knappen. Ikke noget med at vente på opstart og login.
Det gør at jeg bruger den til en masse hurtige opslag som ellers ville have taget lang tid på de andre maskiner. Den er også dejlig til uforpligtende surf på sofaen, i toget, sommerhuset eller lignende.

Som ebogslæser synes jeg den er for tung og skærmen virker trættende på ihvertfald mine øjne ved længere tids brug.

Til at skrive lange tekster duer det indbyggede tastatur heller ikke så godt, man kan så få løse enheder der løser dette problem men jeg synes de er lidt dyre.

Så konklusionen for mit vedkommende er, at Ipad er dejlig men jeg kan ikke undvære mine andre maskiner.

Hvis du kender nogen der har en Ipad/anden tablet så spørg om du ikke må låne den en dags tid.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Jeg har en Ipad 1 og det spiller bare maks. Kan dog som beskrevet ikke erstatte den bærbare, men jeg bruger vel ipad'en dagligt og kun den bærbare 1 gang ugentligt, til de ting der nu bare er nemmest på den bærbare.
Overvej at købe en ipad 2 brugt- de er godt nede i pris og du får sgu stadig et super produkt. selv min ipad 1 spiller stadig maks.

Derforuden synes jeg at meget elektronik pt. bliver gjort klar til apple frem for andre teknologier.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hvad er det i nødvendigvis skal bruge en PC til ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Har en Ipad2 og den fungerer bare!

Ligesom de andre hiver jeg også min bærbare frem en gang om ugen. Jeg bruger min bærbare til billeder og videoer taget med vores digitalkamera og lagrer og indekserer dem på min bærbare og på vores NAS. Derudover bruger jeg den bærbare til Excel-ark, Netbank (Spar Nord har lavet en fed app til iPad og iPhone som jeg bruger, men det er stadig ikke det samme) iPad´en er ikke glad for NemID, så her skal den bærbare bruges.

Ellers bruger vi stort set kun vores iPad. Den kan jo stort set alt og der findes et hav af gode applikationer til den. Derudover er alt andet nyt elektronik i dag jo bygget til iPad og iPhone!

Og så er det jo bare fedt at kunne sidde i sofaen og styre lyd, tv og lys via sin tablet med ganske få tryk på skærmen! :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det kommer nok meget an på dit forbrugsmønster. Der er en del ting man ikke kan med en tablet og Ipad især. F.eks. er det ikke muligt at afvikle Flash på Apple-produkter. Det betyder at en del hjemmesider vil se anderledes ud og der vil være indhold du ikke kan tilgå.
Derudover er både skærm og regnekraft ikke tilstrækkelig til en stor del af de ting jeg laver.
En anden ulempe er den begrænsede hukommelse i Ipad. Du er låst til max. 64Gb fysisk hukommelse. Der er heller ingen USB-indgang så du kan ikke uden adapterstik tilkoble andre enheder såsom kamera, telefon og printer.

Men skal du kun tjekke mail, gå på netbank og surfe lidt er den tilstrækelig.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Annonce
Tak for svar. Jeg var ude at tjekke iPadden. Jeg gik på en kendt side og der manglede en del, den kan ikke Flash, og det kan jeg lkke overskue betydningen af.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har ingen af delene, men hvis jeg skulle vælge ville jeg vælge samsung. Ipad er et lækkert produkt, men som de andre siger er der nogle begrænsninger.

Jeg syntes at ipad er et for dyrt produkt med lidt for mange begrænsninger.

Mvh Mærsk

Findes der ikke flash player apps til ipad 2 og 3 ? og efterhånden er mange hjemmesider vel i HTML5.
Er prisforskellen mellem Samsung og Apple så stor ? det virker ikke sådan når jeg tjekker edb priser og pricerunner.
Og nej har ikke selv en pad/tablet
Det blev en Samsung

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har haft enipad 1 der dog blev mega langsom efter ios 5. Skod opdatering fra apple. Nu har jeg så ipad 3 og den opfylder fint mit behov til en tablet. Dvs hurtigt søge noget på nettet osv, fora, mail osv.
Dog ville jeg hvis det var mig lige nu vente og se hvad der kommer med windows 8.
Ios er håbløst forældet iforhold til hvor hvor de andre,men det den kan gør den fint.
Jeg savner dog bruger profiler, så man kunne have flere mail ift personer, egne ikoner( nu de ikke understøtter widget) osv.
Derudover er jeg meget enig i Borst indlæg, at en tablet erstatter ikke, men er hjælp. :-)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis