Påsætning af ende-laminat på vindues-bundstykker??

Hej. - Og rigtig god weekend til jer alle.

Jeg har skriftet bundstykker/vindueskarme til alm hvide laminat.

De har alle været i længder fra byggemarkedet, som jeg derefter har skåret til og fastmonteret.

Spørgsmålet er så -

Jeg har to forskellige ruller laminat til afslutning i enderne. En rulle hvor limen sidder på strimlen og derfor skal stryges på - og en rulle uden lim.

Hvilket laminat er at foretrække? - I så fald hvilket lim skal bruges for at lime det på, som i forvejen ikke er med lim. (alm. træ-lim)?

Og mit store problem. - Hvordan "skærer" jeg det til i rundingen osv.?? - Det er jo noget forbandet hårdt Lo** som flækker med alm. hobbykniv.

På forhånd tak 

Mvh. blw
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hva'for en runding?

Normalt tildanner man pladen og påsætter kantbåndet inden monteringen!

Begge typer kantbånd skal "stikke ud over pladens begrænsninger og køres af" med et skarpt stemmejern. Som når du holder det på rette måde bortskærer det overskydende kantbånd!

Hvis rundingen er affasningen må du lave den med slibning - med sandpapir eller lign.!

Saa sand som det står skrevet kan selv bedst lide den med lim på
... men, kære ven! Den stangvare du har købt er af ringe kvalitet! Efter et par år misfarves laminaten og den er så tynd, at blot et lile gok med en genstand, laver mærker

 

hvis det var mine infatninger og karme havde jeg nok valgt en ask eller bøg planke på 28.-32mm
men det andet er fint og får det finish perfect så flosser de heller ik og hvis de ik køre ind i dem med radio biler så holder det fint
Annonce
Om det er af ringe kvalitet eller ej skal jeg ikke kunne sige. De er købt hos STARK og har ikke kunne finde nogle længder som passede præcist. Derfor lå valget på længder.

Såfremt, at de, som nogle mener, ser forfærdelige ud om nogle år må jeg overveje at udskifte dem til planker. Det vil i mit tilfælde hedde Wenge, så der er sammenhæng imellem bordplade i køkken og rundt i huset.
Nu er det heller ikke alle "stangvare" der nødvendigvis er så ringe....

Hyppig rengøring af laminatpladen forlænger selvfølgelig også hvor længe den holder sig pæn hvid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis