Mister strøm når kører

Jeg har omsider fået købt en dejlig gammel bil.
En Plymouth fra 1950.
(6 volt. Plus til stel.)
Men jeg har problemer med at starte den efter jeg har kørt en tur. Selv en lille tur.
Det er som om den mister strøm, når jeg kører med den.
Når den kører, kører den ellers fint.

Jeg har prøvet at oplade batteriet godt. Den startede godt derefter.
Så kunne jeg starte den og lade den gå i tomgang 3 dage i træk.
Da jeg så kørte en kort tur i den i dag, og slukkede motoren i 5 min, kunne jeg ikke starte den igen. Det virker som om at batteriet ikke har nok strøm på til at starte den.
Det er ikke første gang det er sket.

Forrige ejer har sat nye tændrør, renoveret dynamo og laderelæ.
Skal tilføjes at det ene blinklys virker ikke, i samme side blinker det andet hurtigt.
Der må være en forbindelse der ikke virker.

Har i et bud på hvad der kan være galt?
På forhånd tak-villy
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen her skal nok måles lidt. Med et voltmeter/multimeter måler du på batteriets poler når motoren ikke kører og med motoren kørende med lidt gas. En dynamo skal have lidt omdrejninger for at give spænding. Jeg kan ikke lige huske værdierne men når motoren kører skal der nok måles 7 - 7,5 volt på batteriet så der lades på det. Det lyder som om din bil aflader når den kører.
mvh

varmetossen

Ja det virker netop som om bilen aflader når jeg kører. Har tænkt mig at se lidt på generatoren.
Har i andre bud på problemet?
mvh
-villy
du skal have nyt laderelæ. få endeligt lavet det blinklys, det kan være her en ledning er røget af. de andre pærer blinker hurtigt, fordi anlægget mangler den modstand, som pæren - der ikke virker - skulle give. Få også checket vægtfylden på batteriet. det kan være færdigt!

Ja jeg skal have lavet blinklyset. og tjekket laderelæet og batteriet. Men det kan vel ikke være derfor den aflader under kørsel?
-villy
prøv at tjekke forbindelsen til generatoren, at der ikke er ir eller at nogle af lederne er knækkede i kabelskoen/muffen på kablet til generatoren ... havde selv det problem med at min halvgamle spand ikke ladede ordentligt og der fandt jeg ud af at det var fordi at muffen kablet var forbundet til generatoren med var knækket næsten helt over ... det er da en nem og billig ting at tjekke før du kaster dig ud i at skifte relæ og batteri :-)

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Annonce
det kan sagtens være laderelæet der gør at den ikke lader på batteriet, det kan også være batteriet som nævnt,
du kan måle på udgang på relæ ind og ud om der kommer det strøm til som dynamoen laver, hvis det ikke kommer til så er fejlen fra dynamo til relæ, og hvis der ikke kommer ud af relæ der det der problemet, er, kommer der den rette spænding ud af relæ er det batteriet der er færdigt, men ud over det lille problem så lyder det til at være en dejlig bil. Du må meget gerne lægge et billede af den op.
Hej
Hvis du har et voltmeter kan du måle på batt + og - der skal være ca. 6 Vmed stoppet motor og ca. 7 volt med motor i gang.  i øvrigt er det IKKE en generator der sidder på din bil men en rigtig gammeldags DYNAMO med tilhørende laderelæ. prøv eventuelt a tmåle forbrug ( ampere ) på batt. med stoppet motor, det skal være nul.hvis du måler mindre end ca. 7 volt på batt så prøv at måle på "D+" på din dynamo og se hvilken værdi du har der !
!Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis