Hvor køber jeg malede gulvbrædder?

I sommerhuset vil jeg gerne have et malet trægulv og der ligger kun gulvplader hvorpå der er limet væg-til-væg tæpper, så gulvet skal være nyt.
I stedet for at lægge et fyrretræsgulv og male det, kan man så ikke købe gulvbrædderne færdigmalede i den ønskede farve? Hvor?

Jeg er ikke interesseret i laminatgulve el.lign.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det kan man ikke.

Men man kan købe lakerede gulvbrædder!
Jeg er godt klar over at man kan købe lakerede, ludbehandlede og andre typer gulvbrædder, men da huset i forvejen er beklædt med træ overalt bliver det lidt for meget træ-kasse, hvis gulvet også 'bare' er træ.
Junckers har nogen heftige farver på nogle af deres gulve, men de er generelt meget mørke og det duer ikke. Gulvet skal være lyst. Måske ikke ligefrem hvidt, men rimelig lyst.
Er der virkelig ingen der tilbyder noget der ligner?!
Hvorfor er det et problem bare at lægge de brædder ned og så male dem i den farve du nøjagtig ønsker

 varmetossen

Fordi det vil være hurtigere (og nemmere) for mig ikke at skulle male brædderne 2-3 gange! Og så ville jeg antageligt få et helt jævnt malet gulv. Tænker det kunne være oplagt at sælge et 2.sorteringsgulv malet.
Nej, ikke mig bekendt.
PÅ med et undergulv, og læg så et klik linolium, så kan du et farvet gulv efter ønske....
Annonce
Tak for tippene, men det skal være et trægulv. Så linoleum, laminat osv er ikke en mulighed. Et billigt massivt fyrretræsgulv havde jeg forestillet mig.
Billige massive fyrbrædder er temmelig bløde og ikke egnet til malerbehandling!

Måske kunne bejdse med efterfølgende overfladebehandling være en mulighed!

Men din tendens til at fortælle hvad der IKKE kan lade sig gøre udelukker vel den mulighed! :o)
Så slemt er det da heller ikke...

Jeg efterspurgte blot malede gulvbrædder og prøvede endda at komme alle mulige andre forslag i forkøbet ved at skrive jeg ikke var interesseret i laminatgulve mv.
Og ja, fyrretræsgulve er ikke særligt hårde, men derfor kan man vel godt male dem? Rigtig mange gulve i ældre lejligheder er vel fyrretræ? Og dem kan jeg finde masser af malede eksempler på.
Sliddet er jo ikke så stort i et sommerhus, det burde hjælpe tænke jeg.
Godt så!

Held og lykke med den videre eftersøgning! .o)
Hvis prisen ikke er en væsentlig faktor, kan du jo bare sende gulvbæderne, til en sprøjtelakere.


mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også