Pudse loft udendørs.

Ja, måske en lidt mærkelig titel, men sagen er at jeg har en trappe op til vores hoveddør(høj stue), og under den, en kældernedgang. Dernede er "taget" meget medtaget, og et enkelt sted stikker armerings jernet frem.
Nu er jeg bestemt ikke "spansk indendørs mester" i at pudse, og da slet ikke et loft, så jeg kan jo frygte at det ender med at der kun er 10% af pudsen der hænger på loftet når jeg er færdig

Jeg har købt noget færdig mix, som jeg har pudset trappen med (en vandskade blev udbedret) men jeg syntes alligevel det er svært at arbejde med. 

Er der et godt råd til at få pudsen til at hænge, eller skal jeg bare leve med at jeg bare er en amatør ? 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal lave en halv tør blanding og så skal du kaste cementen op og så pudse efter.Hvis det er nogle store huller skal du gøre det over to gange,du skal ikke mellem pudse

jole
Hvor tør, er halv tør ?
Snakker vi havregrød, fugemasse, eller skal den være mere tør?

Jeg spørger fordi jeg syntes det er svært, bliver den for tør, vil den ikke hænge fast, og bliver den for våd, falder den sgu også ned

Kan jeg med fordel bruge Lip primer for bedre vedhæftning, eller er det bare et salgstrik ?
Jeg har også læst at nogle blander primeren i pudsen... jeg er forvirret på et højere plan

A KA INTE HIT U A ET...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du skal ikke bruge noget af alt det der,det er kun pengene ud af vinduet.Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er et stort område og om det er et tykt lag der skal på,for hvis det er et tykt lag så er du nød til at sætte noget hønsevæv op og hvis det er et tyndt lag skal du sørge for at der er en meget ru overflade. Det skal være som havregrød,

jole
Det drejer sig om ca 2M2... det dybe hul, er vel en 3-4cm dybt(måske lidt mere), og er ca en 10-12cm i diameter.

Skal jeg trække det på, eller kan jeg kaste det op, og så glatte ud med et pudsebrædt ?

Det er bare fordi jeg er en klaphat til at pudse, eller rettere at få det til at hænge fast, at jeg spørger dumt, for de gange jeg har pudset, ligger der mere på gulvet end der hænger på væggen når jeg er færdig, og så kunne jeg jo frygte at det gå helt galt, når det er et loft  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Når det ikke er mere syntes jeg at du bare skal trække det på,husk at pensle stedet først med vand så det er støvfri.Jeg tror ikke der er nogen som helst amatør murer der kan undgå at der ligger noget på jorden,men det kan da også være lige meget bare du får lukket hullet. Held og lykke mvh Jørgen

jole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis