Hvornår kan jeg dele ananas?

Jeg havde for sjov sat toppen af en ananas i en urtepotte, og fik en fin grøn- omend noget stor og strittende plante ud af det. Den kom så desværre på "sommerferie" ude i haven (sidste år), og det brød den sig ikke om! Den har kort sagt set noget kedelig ud, så jeg ompottede den her i juni, som en art "sidste chance" (VOKS! Eller dø! ).

Den kvitterede i stedet for med to nye små aflæggere(!), mens moderplanten vist er klar til den himmelske kompostbunke.

De står i en pæn stor urtepotte, så der er da plads noget endnu, men hvornår kan jeg dele dem?

Og jo- jeg ved godt, jeg ikke får en ananasplantage ud af det, men det er da lidt sjovt, at den sådan "får børn", det har jeg ikke hørt om før.


Mvh
Pinny
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Del når det bliver ind-tid.
Ryst jorden af, så du kan se rodnettet og del med en skarp kniv, så du får godt med rod på de nye.

Sniffer  
@ Sniffer
Den står inde, da min opfattelse var, at den ikke brød sig om, at det var for vådt ude (sidste år), og inde kan jeg bedre styre vand og gødning. Det er trods alt en subtropisk plante af den mere tørkeresistente slags.

I øvrigt har vi afskyeligt mange snegle (dræber, vinbjeg og havesnegle), så jeg har opgivet at planterne skal stå ude, min Hippeastrum blev gnavet ned ude, så de kom ind allesammen.

På mine kanter har det regnet meget i år også.

Mvh
Pinny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis