Mass Loaded Vinyl (MLV) - hvor finder jeg det?

Hej, jeg er på udkig efter et materiale, der på engelske hedder Mass Loaded Vinyl (MLV) - som er tungt vinyl (5kg pr. m2). Det bliver brugt som lyd-barriere i biler (og som lyd-barriere andre steder). Er det nogen der ved, hvor man kan få fat i dette i DK? Og hvad det hedder på dansk?

Hej, jeg er på udkig efter et materiale, der på... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, må jo se hvad jeg kan finde ud af Tænk at det skal være så svært at få fat i et produkt Tak for hjælpen..
Her 9 år senere har jeg samme problem som i den oprindelige post. Er der nogen der dels ved hvad "Mass loaded vinyl" plader hedder på dansk og hvor man kan finde dem? Når jeg googler rundt finder jeg meget få ledetråde ift danske leverandører og jeg tænker at det må være mig der gør et eller andet forkert. Nogen der kan hjælpe?

Det skal bruges som foring i en lyddæmpende kasse der dæmper lyden fra støjende elektronik.
Jeg kender en der har brugt disse plader i hans bil og campingvogn. jeg ved ikke om de kan bruges ?
Link. 
Der findes også Butyl plader som måske kunne bruges.
link.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 03-11-2021 18:18:32

Jeg kender en der har brugt disse plader i hans bil og campingvogn. jeg ved ikke om de kan bruges ?
Link. 
Der findes også Butyl plader som måske kunne bruges.
link.  

Efter at have googlet en del rundt i diverse foraer osv hele dagen, er jeg også endt i retningen af butyl plader. Specifikt disse her:

Link

Jeg er stadig lige ved at forhøre mig med forhandleren for at være på den sikre side men de ser umiddelbart lovende ud.
Tak for den bekræftende hjælp😊
Ser ud til amazon har masser
https://www.amazon.co.uk/s?k=mass+loaded+vinyl&crid=MOC7R2K9H66&sprefix=mass+loaded+vinyl+outdoor%2Caps%2C166&ref=nb_sb_ss_ts-doa-p_1_14
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis