skotrend

jeg skal til at have nyt tag på. skal lave en ny skotrende, hvordan skal den sættes fast?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt mere info her..
Hvilket tag skal der på huset ?
Super, et kvalitet tegltag...

Den monteres med blindfalse i selv afvandingsrenden, og sømmes så "fordækt" i toppen.
blindfalse skal de ikke sømmes igennem alurenden, må man det igennem tagpappen. og hvad mener du med fordækt, er det i toppen af hver plade?
ja det var meningen, kan jeg bruge fiberdug istedet for?
Ja, en banevare kan også bruges under skotrenden, og det jeg normalt bruger, tagpap er også okay, men så skal det være en alu skotrende, da zink korrigere sammen med tagpap.
Ttak for det. kan man nøjes med en 15 mm plade til skotrende og tagfod. Jeg har planer om at bruge haloten 2000 undertag, kan den halveres feks. til tagfoden og top? da den er 110cm bred virker det lidt som fråds at bruge den i fuld brede. Vil det værer en god ide at bruge banevare ved vindskeden, når jeg bruger huntonit.
Tak for det. kan man nøjes med en 15 mm plade til skotrende og tagfod. Jeg har planer om at bruge haloten 2000 undertag, kan den halveres feks. til tagfoden og top? da den er 110cm bred virker det lidt som fråds at bruge den i fuld brede. Vil det værer en god ide at bruge banevare ved vindskeden, når jeg bruger huntonit.
Nej, skotrende skal laves i min 22mm krydsfiner.

Tagfod er okay med 15mm

Ja, jeg plejer at dele banevaren til tagfod, kip og udhæng.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis