Regler- "glemte ting"

Hej.
Min hustru og jeg har et overnatningssted.
Vi har haft en gæst der boede i 1½ uge og ikke fik afregnet.
Han forlod stedet på afrejsedagen og vi har ikke set / høre fra ham siden.
Jeg har ringet til ham, og indtalt en besked, at vi har tømt værelset og han er velkommen til at komme og afregne og få sine ting.
Det er nu 3 uger siden han forlod stedet.
Mit spørgsmål. Hvor længe skal vi gemme hans ting får vi må aflevere det til genbrug ??
Nogen der ved om der er regler for det ?
På forhånd tak

The day you quit is the day you lose.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok regne med at have det liggende i to år, men har du vedkommendes adr. kan du lade en advokat overtage sagen. Så skulle du også kunne få det ind som vedkommende skylder dig.
I 2 år ?? Er det virkelig sandt ? Det er det jo nok, men vil prøve om jeg kan få et svar på politigården.. Det er jo temmelig mange ting folk lader ligge i løbet af 2 år.

Det vil jeg da tro at det er ens for alle ! Min Bror har en Skomager butik, og hvis folk "glemmer" at hente deres sko eller andet de har haft til reperation, skal min bror opbevare det i 2 år.
Han får nu lidt glæde ud af det en gang imellem, for når de har ligget i butikken 3 uger bliver de smidt ind i en kasse og han smider lidt slibe støv over. Så kan glemmeren selv finde varen, og samtidig få sådan en sjov kulør over alt.
Manden er stukket af fra en regning?? meld ham til politiet og smid det hele ud efter en måned... du kan jo åbenbart sende en sms at nu ryger det ud...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Problemet er lidt mere indviklet.
Det er ikke første gang vi har sådanne kunder, langt fra.
Har snakket med politiet om det, og fik denne forklaring.
Citat "Hvis I udlevere en nøgle uden at kræve øjeblikkelig betaling, giver I kunden kredit"
Og den kredit er der ingen tidsfrist på.
Vi har meget ofte kunder der kommer ind udenfor lukketid, som så bare tjekker ind morgene efter og betaler. I disse tider er der dog kommet langt flere der blot vælger at smutte uden at betale.
Så..
Den omtalte kunde boede her et stykke tid, og jeg hang sedler på hans dør, om han skulle henvende sig i receptionen. Dog uden held. Vi så ham aldrig da han kom sent tilbage.
Da vi skulle bruge hans værelse, tømte vi det og jeg ringede til ham, uden held. Indtalte en besked. Vi har dog ikke hørt fra ham.
Så..
Om det betragtes som han er løbet fra regningen ELLER vi har givet kredit, tjaaa.....
Vil lige sige, vi smider aldrig glemte ting ud, det ryger ned til genbrug :-)

Annonce
Hej Lau, damn det er virkelig en træls situation at folk smutter fra regningen. Det er jo ikke fordi det gør noget som helst nemmere nu hvor det hele går lidt sløvt i kongeriget - Og godt at høre at hvis tingene skal videre, så er det til genbrug og ikke skraldespanden. Genbrug er in! held og lykke dog!
Det er da utrolig folk opføre sig sådan, du hjælper dem med et billigt sted at sove, og så pisser de på en..

Kunne du ikke kræve forud betaling eller depositum via bankoverførsel, folk kommer vel ikke uanmeldt hvis der ligger en nøgle klar !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis