tikken fra motorrummet

hej

min bil er begyndt at tikke fra motorrummet, specielt når den trækker op i fart.

det startede da jeg skulle køre hjem fra fyn, der begyndte den at tikke fra motorrummet, og jeg kommer straks i tanke om at jeg havde glemt at fylde motorolie på som jeg skulle have gjort for nogle uger siden (dumme mig). da jeg kommer hjem fylder jeg så motorolie på og kører en lille tur med den for at den kunne smøre sig selv lidt.

Men den fortsætter med at lave den samme tikkelyd? nu har jeg kørt omkring 200km siden jeg fyldte olie på den, og den tikker stadig.


Den tikker meget når jeg trækker op i fart, men når den ikke har modstand er det sjælden jeg kan få den til at tikke.

er der nogen som kan hjælpe mig?
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne  desværre lyde som smadrede hoved, eller plejllejer = hovedreperation/ anden motor.

mvh jens
Det er en Mazda mx3 1,6 110 fra 94 som næsten har kørt de 230000km
Mit bud er det samme, den symptomer, er ret model uafhængdige.

mvh jens
Uha uha - løbet helt tør eller "bare" nogle liter er svaret på din tråd. Lejerne i motoren lyder til at være gået til pga. mangel på køling/smørring af olien.
ja, den var helt tør, kunne ikke skimte noget olie på pinden. tænkte også forhelvede simon din kæmpe idiot da jeg hørte tikke lyden.

er sådan nogle lejere dyre/svære at skifte?

men chancen for at tikke lyden forsvinder af sig selv igen er uden for rækkevidde? ved nemlig ikke hvor lang tid der går før sådan noget smører sig selv igen.
Hvis ikke det allerede nu lyder bedre er det desværre sket. En tykkere olie vil måske kunne tage noget af det.. Men kig på forskrifterne for, hvad din motor på køre med af tykkelse. Evt. 5W40 - men tjek op.

Jeg har aldrig været ude for, at skulle skifte lejer pga. oliemangel af en motor med denne alder. Det har heddet en udskiftning til en anden brugt motor. Sad but true.
hvad kan der ske ved at jeg kører videre med det her problem?
At den bruger meget olie (der skal efterfyldes i store mængder, som går hen og kan blive dyrt i længden) :-).
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis