Midishunt til gulvvarme eller?

Hej alle VVS kyndige GDS'ere

Jeg har nogle spørgsmål til valg af styring til gulvvarme.

Lidt facts om huset:
Jeg har et hus for 62, som jeg har renoveret en hel del. Der er lagt gulvvarme ned i 4 rum, dog er det ikke den primære opvarmningsmetode da der er radiatorer over det hele.

3 af gulvene er belagt med klinker og det 4. rum som jeg bygger på nu har også gulvvarmeslanger indstøbt i betondækket, men skal have et 13 mm. trægulv ovenpå. 
De tre klinkegulve bliver pt. kun reguleret med en returventil der begrænser flowet. Det virker ikke særlig godt (stor forskel i varmen i gulvet)

Huset varmes om med fjernvarme (direkte tilsluttet)

Opgaven:
Nu hvor jeg skal have et trægulv er jeg nødt til at få noget der kan regulere gulvvarmen bedre. 
Da der kun er tale om komfortvarme, altså at gulvet skal være lidt lunt at gå på, men som sådan ikke skal varme huset op, har jeg tænkt mig at købe en midi-shunt som denne her:
http://www.billigvvs.dk/Varmesystem...59274.html

Argumenterne er: Jeg skal ikke styre temperaturen i rummet som sådan, men blot holde en tilpas lav temp. (af hensyn til trægulvet) + et fornuftigt flow (så varmefordelingen bliver så jævn som muligt). Dermed har jeg ikke brug for rumfølere m.v. 

Hvad siger I og hvorfor?

På forhånd tak for jeres input!

Mvh. Anders
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du ikke varme hele huset op med gulvvarmen?
jeg har et hus fra 1900 med gulvvarme over det hele dårligt isoleret på loftet
(er under renovering), og ingen hulmurs isolering, her går det fint med gulvvarmen:-)

hvis du vil beholde dine radiatorer som primære varmekilde er der ikke nogen ide i en gulvvarme styring... hvor det er ikke nemt at få dem til at spille sammen. Radiatoren varmer jo rummet relativt hurtigt op så gulv varmen ikke rigtig kommer i gang.
med mindre du investere i de nogen termostater med gulv føler, enten med ledning eller med infra rød stråle men de koster.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis